arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۰۶ تير ۱۴۰۳

معرفی سریال دکستر- Dexter

اگر از علاقه‌مندان به آثار جنایی و رازآلود باشید، قطعا نام سریال Dexter به گوشتان خورده است؛ اثری که به واسطه نقاط قوت مختلف از جمله شخصیت اصلی متفاوت خود توانست در مرکز توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان به آثار تلویزیونی قرار بگیرد. داستان درباره دکستر مورگان است که زندگی دوگانه‌ای دارد. او از یک سو به عنوان کارشناس خون در پلیس میامی فعالیت داشته و از سوی دیگر یک قاتل سریالی است که مجرمان را می‌کشد؛ مجرمانی که به دلایل و روش‌های مختلف توانسته‌اند از چنگال قانون فرار کنند...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال : دکستر

خالق: جیمز مانوس جونیور

سال پخش: ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳

تعداد قسمت‌ها: ۹۶

ژانر: درام، جنایی و اسرارآمیز

میانگین امتیازات Dexter در IMDB: ۸.۷

 

بازیگران : مایکل سی. هال، جولی بنز و جنیفر کارپنتر

 

خلاصه سریال 

داستان درباره دکستر مورگان است که زندگی دوگانه‌ای دارد. او از یک سو به عنوان کارشناس خون در پلیس میامی فعالیت داشته و از سوی دیگر یک قاتل سریالی است که مجرمان را می‌کشد؛ مجرمانی که به دلایل و روش‌های مختلف توانسته‌اند از چنگال قانون فرار کنند.

دکستر مورگان با زنی به نام ریتا بنت یک رابطه عاشقانه را آغاز کرده است. همسر ریتا که به مواد مخدر اعتیاد دارد، به خاطر آزار و اذیتش هم اکنون در زندان قرار داشته و به همین دلیل، ریتا مجبور است دو فرزند خود را به تنهایی بزرگ کند. دکستر همچنین یک خواهر به نام دبرا دارد که یک افسر پلیس بوده و سعی دارد به بخش جنایی انتقالی بگیرد. در ضمن، فصل اول تلاش‌های پروتاگونیست برای توقف یک قاتل سریالی ملقب به قاتل کامیون بستنی را به تصویر می‌کشد.

Dexter casts

 

درباره سریال 

فصل اول سریال Dexter را می‌توان اقتباس مستقیمی از رمان Darkly Dreaming Dexter در نظر گرفت. این فصل نه تنها بازخوردهای بسیار مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرد، بلکه موفق شد عملکرد قابل‌توجهی را در زمینه بازدید به ثبت برساند. بد نیست بدانید رسانه New York Daily News محصول شبکه شوتایم را اثری «متفاوت، هیجان‌انگیز و جسورانه» توصیف کرد.

 

Dexter-HD

دکستر خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی مطرح کرد. اما همواره در مراسم امی (Emmy) سریال دکستر مورد کم لطفی قرار گرفت. این موضوع در طول حدود هشت سال پخش این سریال ادامه داشت. مایکل سی‌هال با وجود بازی بسیار قوی در این سریال، فقط سه بار نامزد کسب جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد مراسم امی شد. Dexter فقط چند بار در بخش‌هایی مانند تدوین، کارگردانی و ... برنده‌ی جایزه‌ی امی شد. اما در مراسم گلدون‌ گلوب افتخارات بیشتری برای Dexter به دست آمد. در سال ۲۰۱۰ و پس از پایان فصل چهارم این سریال، مایکل سی‌هال جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد گلدن گلوب را به دست آورد. او جایزه‌ی خود را در حالی دریافت کرد که در حال مبارزه با بیماری سرطان بود! 

در همان سال جان لیسگو (John Arthur Lithgow) توانست بهترین جایزه‌ی نقش مکمل مرد را در این مراسم به دست آورد. او در فصل چهارم سریال در نقش قاتلی سریالی به نام آرتور میچل (Arthur Mitchell) نقش آفرینی کرد به عقیده‌ی نگارنده، او را باید مهمترین و وحشتناک‌ترین قاتل موجود در تمام هشت فصل سریال دانست.

مایکل سی هال (Michael C. Hall) و جان لیسگو (John Arthur Lithgow) در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۰
مایکل سی هال (Michael C. Hall) و جان لیسگو (John Arthur Lithgow) در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۰
 
 
سخن نهایی
 ایده‌های داستانی این مجموعه و شخصیت پردازی منحصر به فرد شخصیت دکستر، این مجموعه تلویزیونی را کاملا از سایر سریال‌ها متمایز می‌کرد و در طی هشت فصلی که از شبکه ShowTime پخش شد توانست محبوبیت فراوانی را برای خود به دست بیاورد. پس اگر تاکنون موفق به تماشای این سریال نشدید، امیدواریم با خواندن این مطلب کنجکاو شده و به سراغ Dexter بروید و تجربه‌ای عجیب و تکرارنشدنی را برای خود رقم بزنید. 
 
نظرات بینندگان