arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۰۴ تير ۱۴۰۳

کوپا آمه‌ریکا 2024: پیروزی آمریکا و اروگوئه در قدم اول

تیم‌های ملی فوتبال آمریکا و اروگوئه رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا 2024 را با برد آغاز کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 در چارچوب رقابت‌های هفته اول دور گروهی کوپا آمه‌ریکا 2024 بامداد امروز دو دیدار در گروه C برگزار شد. 

ابتدا تیم ملی فوتبال ایالات متحده آمریکا در ورزشگاه تگزاس به مصاف بولیوی رفت و شروع خوبی در این رقابت‌ها داشت تا با نتیجه 2-0 حریفش را از پیش رو بردارد.

2047162

اولین گل آمریکا در این گل زود به ثمر رسید و کریستین پولیشیچ موفق شد در دقیقه 3 دروازه حریف را باز کند. پولیشیچ پس از شروع کوتاه ضربه کرنر، توپ را دوباره از تیموتی وه‌آ گرفت و درحالی‌که به محوطه جریمه نزدیک می‌شد با ضربه قوس‌دار مهارنشدنی پای راست دروازه‌بان حریف را تسلیم خود کرد.  

آمریکا دومین گل را با فاصله زیاد در دقیقه 44 به ثمر رساند. پولیشیچ در این گل هم تاثیرگذار بود و پس از شروع ضدحمله سریع از میانه میدان، توپ را در نزدیکی محوطه جریمه به فولارین بالوگان پاس داد که با وجود اینکه یک مدافع مقابل او ایستاده بود، با ضربه زمینی پای چپ دروازه‌بان را مغلوب خود کرد.

آمریکا در نیمه دوم بازی کار سختی برای مهار برنامه‌های تاکتیکی حریفش نداشت و موفق شد مقابل اندک موقعیت‌های جدی بولیوی بایستد تا شروع آسانی در این رقابت‌ها داشته  باشد.

2047163

در دیگر بازی این گروه تیم‌های ملی اروگوئه و پاناما به مصاف هم رفتند که آبی پوشان با نتیجه 3-1 حریف خود را از پیش رو برداشتند.

اروگوئه که بازی را بهتر از حریف شروع کرده بود در دقیقه 16 به گل اول رسید. ماکسیمیلیانو آرائوخو پس از دریافت توپ در نزدیکی محوطه جریمه به سمت دروازه چرخید و ضربه دیدنی پای چپ او دور از دستان دروازه‌بان به تور چسبید.

اروگوئه در این بازی نسبتا زود به گل رسید اما انتظار زیادی برای گل دوم کشید. نتیجه این بازی تا پایان نیمه اول و همینطور اواخر نیمه دوم بدون تغییر باقی مانده بود که نوبت گلزنی داروین نونیز رسید. در دقیقه 85، روی دفع ناقص مدافعان پاناما پس از ارسال به محوطه جریمه، نونیز فرصت خوبی پیدا کرد توپ سرگردان را با ضربه والی به گل تبدیل کند.

گل نونیز هیجان بازی در دقایق پایانی را بالا برد و در دقیقه 90+1 ماتیاس وینا موفق شد روی ارسال ضربه ایستگاهی نیکلاس دلاکروز، با ضربه سر سومین گلزن اروگوئه در این بازی باشد.

اروگوئه که پس از سه گل خیالش بابت برد در این بازی راحت بود، آخرین لحظات وقت‌های اضافه نیمه دوم را با خیال مطمئن سپری می‌کرد که روی یک ضدحمله مایکل موریو نزدیک به محوطه جریمه به توپ رسید و پس از فریب مدافع مقابل خود، با ضربه پای چپ تنها گل پاناما در این بازی را در دقیقه 90+4 به ثمر رساند.

نظرات بینندگان