arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

بیوگرافی و زندگینامه جنا اورتگا/ از این بازیگر چه می‌دانیم؟

جنا اورتگا بازیگر و صداپیشه آمریکایی در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۲ در دره کوچلا، کالیفرنیا به دنیا آمد. جنا در یک خانواده پر جمعیت متولد شده و فرزند چهارم یک خانواده شش نفری است. پدر او مکزیکی و مادرش نیز نژاد مکزیکی و پورتوریکوئی دارد. دو برادر به اسم های «ایزاک» و «مارکوس» و سه خواهر به اسم های «میا»، «ماریا» و «آلیا» دارد. پدرش تاجر هست و مادرش در گذشته بازیگر درجه چندم بوده است...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام: جنا ماری اورتگا

تاریخ تولد: ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۲ 

قد : 155 سانتی متر

وزن : 46 کیلوگرم

محل تولد: درۀ کواچلا، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

حرفه: بازیگر

 

 

بیوگرافی جنا اورتگا 

جنا اورتگا بازیگر و صداپیشه آمریکایی در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۰۲ در دره کوچلا، کالیفرنیا به دنیا آمد. جنا در یک خانواده پر جمعیت متولد شده و فرزند چهارم یک خانواده شش نفری است. پدر او مکزیکی و مادرش نیز نژاد مکزیکی و پورتوریکوئی دارد. دو برادر به اسم های «ایزاک» و «مارکوس» و سه خواهر به اسم های «میا»، «ماریا» و «آلیا» دارد. پدرش تاجر هست و مادرش در گذشته بازیگر درجه چندم بوده است.

 

جنا اورتگا به علت علاقه اش به بازیگری از همان دوران خردسال یعنی 6 سالگی وارد عرصه بازیگری شد. زمان زیادی نگذشت که او در هشت سالگی با کمک مادرش و مدیر برنامه های خود، مصاحبهٔ بازیگری را آغاز، و در سال 2012 برای حضور مهمان در مجموعه در راب (در قسمت "بیبی باگ") در برابر دوربین رفت.

 

جنا اورتگا برای مدت طولانی گیاهخوار بوده، تا اینکه فیلمبرداری فیلم برای ونزدی را شروع نمود. او در حال حاضر پسکتار (“پسکو-گیاهخواری” نام یکی از انواع گیاه خواری است) است. وی به سلامت خود اهمیت بسیاری می دهد و در حال حاضر اقداماتی خودمراقبتی مانند پیلاتس انجام می دهد.

 

بیوگرافی جنا اورتگا, جنا اورتگا,بیوگرافی جنا اورتگا بازیگر جوان آمریکایی

جنا اورتگا

 

علایق

وی در کنار بازیگری به کار نویسندگی نیز علاقه دارد. جنا در سال 2020 اعلام نمود که اولین کار نویسندگی خود را برای نوشتن کتاب به نام «این همه عشق است» آغاز نموده است، کتاب او در ژانویه 2022 هم منتشر شد.

جنا اورتگا سابقه بازی و صداپیشگی در فیلم و سریال هایی همچون ونزدی، جیغ ۵، روز بله، پرنسس النا، دنیای ژوراسیک: کمپ کرتاسه، نجات فلورا، تو و مرد آهنی ۳ را در کارنامه هنری خود دارد.

جنا که به جز بازیگری، مدل هم هست از چهره ای خاص برخوردار است که ابتدای آغاز فعالیت وی به ۲۰۱۲ در مجموعه تلویزیونی را بعنوان نقش مهمان مربوط می شود. سپس در سریال ریچی ریچ با نقش «دارسی» و سریال گیر افتاده در وسط با نقش «هارلی دیاز» مقابل دوربین رفت.

 

ازدواج جنا اورتگا

جنا اورتگا هنوز ازدواج نکرده است و مجرد است.

 

حواشی

انتقاد جنا اورتگا از صنعت سرگرمی

در سال 2023 در قسمتی از برنامه یوتیوبی Hot Ones، جنا اورتگا از صنعت سرگرمی انتقاد کرد که نسل Z را به درستی معرفی نکرده است. جنا اورتگا معتقد است که رسانه‌ها اخیرا این نسل را نوجوانانی بددهن و اغلب اوقات احمق نشان می‌دهند که به نظر او این موضوع درست نیست.

 

رقص جنا اورتگا

سکانس رقص جنا اورتگا در سریال ونزدی که طراحی خود او بوده است، بسیار وایرال شد و تا مدت‌ها چالش این رقص در شبکه‌های اجتماعی مختلف توسط افراد گوناگون اجرا و به اشتراک گذاشته شد.

 

برنامه‌های اجتماعی جنا اورتگا

جنا اورتگا از برنامه‌های اجتماعی خود مانند توییتر و اینستاگرام برای حمایت از مهاجران و مسائل و سیاست‌های مربوط به آن‌ها استفاده کرده است. او طرفدار مهاجران و ضد تبعیض‌های اجتماعی و سیاسی است.

 

نظرات بینندگان