arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
سخنگوی وزارت خارجه:

ایران و سودان برای بازگشایی سفارتخانه‌ها در یک بازه زمانی کوتاه توافق کردند

کنعانی در پاسخ به سوالی در خصوص بازگشایی سفارت ایران و سودان با توجه به سفر اخیر وزیر خارجه این کشور  به تهران و همچنین زمان بازگشایی سفارت آذربایجان در ایران و اعزام سفرای جدید ایران به این دو کشور گفت: روابط ما با آذریابجان در مسیر درستی قرار دارد  و در همین چارچوب به پیش خواهد رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه در ابتدای نشست خبری خود شهادت شهیدان خدمت را تسلیت گفت و از حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع این شهدا تقدیر و تشکر کرد.

ناصر کنعانی در اولین نشست خبری خود پس از حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهانشان  تصریح کرد: مردم با حضور میلیونی در مراسم تشییع شهدای خدمت حماسه جدیدی خلق کردند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بازگشایی سفارت ایران و سودان با توجه به سفر اخیر وزیر خارجه این کشور  به تهران و همچنین زمان بازگشایی سفارت آذربایجان در ایران و اعزام سفرای جدید ایران به این دو کشور گفت: روابط ما با آذریابجان در مسیر درستی قرار دارد  و در همین چارچوب به پیش خواهد رفت.

کنعانی ادامه داد: از سرگیری فعالیت سفارت آذربایجان در تهران یکی از موضوعات مورد توافق در مسیر پیشرفت همکاری‌های دو کشور بوده و امیدواریم در چارچوب توافقات بین ۲ کشور، این موضوع انجام شود.

کنعانی تاکید کرد: انتخاب سفرا هم جزو روند‌های جاری در حوزه دیپلماسی است و در همان روند کار به پیش می‌رود.

وی افزود: در خصوص سودان هم خوشبختانه روابط  ۲ کشور در مسیر خوبی قرار گرفته است.

توافق ایران و سودان برای بازگشایی سفارتخانه‌های ۲ کشور

کنعانی ادامه داد: در سفر  اخیر وزیر خارجه سودان و دیدار وی با آقایان باقری و مخبر، ایشان ضمن اعلام مراتب تسلیت و همدردی ملت و دولت سودان  به دولت و ملت ایران در خصوص روابط دوجانبه هم گفتگو کردند.

وی افزود: طرفین برای بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و سودان در بازه زمانی کوتاه توافق کردند.

کنعانی تاکید کرد: این موضوع در حال پیگیری است و  ما امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد گشایش سفارتخانه‌های ۲کشور باشیم.

نظرات بینندگان