arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۹۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۹ - ۰۹ تير ۱۴۰۳
منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با «انتخاب»:

وقتی آقایان با هم نمی‌توانند تفاهم کنند، چگونه می‌خواهند با مردم تفاهم کنند؟ / ما باید شاهد ظهور جریانات عقلایی در داخل کشور باشیم / پوششی‌ها در این انتخابات خودکشی کردند و باید سراغ استعفا بروند/ بخشی از آرای رئیسی به سبد پزشکیان کوچ کرده‌اند؛ این بخش از آرا، عدم صداقت و درشت خویی از طیف جلیلی دیده‌اند

منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا، درباره عدم پیروزی اصولگرایان در شرایط کاهش مشارکت گفت: وقتی اصولگرایان با هم نمی‌توانند تفاهم کنند، چگونه می‌خواهند با مردم تفاهم کنند؟ این‌ها در مجلس هم باختند. تندرو‌ها با این سبک نگاه به جامعه و غروری که آن‌ها را گرفته، نمی‌توانند کار موفق کنند. نه ریاست مجلس و نه ریاست جمهوری دست تندرو‌ها را نگرفت. این‌ها کلاً 35 نفر در مجلس آدم دارند. این تفکر به آخر خود رسیده است. ما باید شاهد ظهور جریانات عقلایی و منطقی و اصولی و معتدل در داخل کشور باشیم. یک نمونه از این جریان، مستقلین مجلس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتخابات به دور دوم رسید و مشارکت چندان زیادی را نیز جذب نکرد. با این وجود باز هم اصولگرایان پیروز نشدند و جامعه نشان داد که حتی در میان آرا رئیسی نیز با تندروی مرزبندی کرده است. کسب 3 میلیون رأی قالیباف و 9 میلیون رأی جلیلی نشان می‌دهد که جبهه اصولگرایی دچار بحران عظیمی در مواجهه با جامعه است که در دور دوم انتخابات خود را بیشتر بروز می‌دهد.

منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا، درباره عدم پیروزی اصولگرایان در شرایط کاهش مشارکت به «انتخاب» گفت: وقتی اصولگرایان با هم نمی‌توانند تفاهم کنند، چگونه می‌خواهند با مردم تفاهم کنند؟ این‌ها در مجلس هم باختند. تندرو‌ها با این سبک نگاه به جامعه و غروری که آن‌ها را گرفته، نمی‌توانند کار موفق کنند. نه ریاست مجلس و نه ریاست جمهوری دست تندرو‌ها را نگرفت. این‌ها کلاً 35 نفر در مجلس آدم دارند. این تفکر به آخر خود رسیده است. ما باید شاهد ظهور جریانات عقلایی و منطقی و اصولی و معتدل در داخل کشور باشیم. یک نمونه از این جریان، مستقلین مجلس است.

وی درباره شرایط پیش رو برای جناح تندرو در انتخابات بیان کرد: انتخابات فعلی نشان داد که در شرایط کاهش مشارکت شدید هم چندان موفقیتی کسب نمی‌کنند و عمده جریانات اصولگرا از آن‌ها برگشته‌اند. باید یک بازنگری در میان پوششی‌ها و کاندیدا‌های اصلی تندرو‌ها انجام شود. پوششی‌ها در این انتخابات خودکشی کردند و باید سراغ استعفا بروند، کسانی هم که از دولت جدا می‌شوند باید به کمک دیگران بروند. مشخص بود که با این همه خودبزرگ بینی نمی‌توانند کار را به جایی برسانند.

حقیقت پور درباره تقسیم آرا رئیسی در سبد کاندیدا‌های مختلف گفت: بخشی از آرا رئیسی به سبد آقای پزشکیان کوچ کرده‌اند. این بخش از آرا، ناکارآمدی و عدم صداقت و درشت خویی از طیف جلیلی و قالیباف دیده‌اند. وقتی مردم دیدند که آن‌ها در چشم نامزد مردم نگاه کردند و گفتند نمی‌گذاریم رئیس جمهور شوید، مردم آراشان را به سبد پزشکیان بردند. این طیف دیگر رسوا شدند و مردم نیز از آن‌ها هجرت کردند. امیدوارم این انتخابات پایان تندروی باشد.

نظرات بینندگان