arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۷۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، دوشنبه ۱۷، سه شنبه ۱۸ و چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۴۸: فرح گفت شیراز بدون تو صفایی ندارد

یادداشت‌های اسدالله علم: در رکاب علیا حضرت شهبانو برای خاتمه جشن هنر به شیراز رفتم. شاهنشاه از رفتنم راضی نبودند، زیرا مایل بودند حالا که تنها هستند، من در حضورشان باشم. ولی عرض کردم «شهبانو نهایت مرحمت را کردند و چندین دفعه به من فرمودند جای تو در شیراز روز قبل هنگام افتتاح خالی بود و اصلاً شیراز بدون تو صفایی ندارد. چه طور میتوانم نروم؟» فرمودند، «درست می گویی برو.» جشن هنر تعریفی نداشت. يک گروه فرانسوی با سازهای ضربی صداهای عجیب و غریب با آلات عجیب و غریب از قبیل دیگ آشپزی و غیره در می آوردند که باعث مضحکه اروپایی و ایرانی شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.
 
«انتخاب» هر شب یادداشت های روزنوشت علم را منتشر می کند.
 
دوشنبه ۱۷، سه شنبه ۱۸ و چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۴۸: در رکاب علیا حضرت شهبانو برای خاتمه جشن هنر به شیراز رفتم. شاهنشاه از رفتنم راضی نبودند، زیرا مایل بودند حالا که تنها هستند، من در حضورشان باشم. ولی عرض کردم «شهبانو نهایت مرحمت را کردند و چندین دفعه به من فرمودند جای تو در شیراز روز قبل هنگام افتتاح خالی بود و اصلاً شیراز بدون تو صفایی ندارد. چه طور میتوانم نروم؟» فرمودند، «درست می گویی برو.» جشن هنر تعریفی نداشت. يک گروه فرانسوی با سازهای ضربی صداهای عجیب و غریب با آلات عجیب و غریب از قبیل دیگ آشپزی و غیره در می آوردند که باعث مضحکه اروپایی و ایرانی شده بود.
 
از اخبار مهم ... اجتماع بعضی از وزیران خارجه دول اسلامی در رباط بود برای تهیه مقدمات تشکیل کنفرانس اسلامی، وزیر خارجه ایران هم شرکت کرد.
 
امشب ملکه پهلوی مریض بودند به این جهت مهمانی آنجا نبود. من منزل ماندم، ولی خوشبختانه شاهنشاه را در فرودگاه که به استقبال شهبانو آمده بودند، زیارت کردم.
نظرات بینندگان