arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۴ اسفند ۱۴۰۲؛ از حذف مهر از شناسنامه برای رای در انتخابات تا متهم شدن یک رهبر یاکوزاژ ژاپن به تلاش برای فروش اورانیوم به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

صعود ساحلی‌بازان به نیمه‌نهایی جام جهانی

در سومین دیدار یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال ساحلی، تیم ملی ایران از ساعت ۱۹ به مصاف امارات میزبان رفت و موفق شد با شکست ۲ بر ۱ این تیم، به جمع چهار تیم برتر دنیا صعود کند و حریف برزیل در نیمه‌نهایی این مسابقات شود.

پردیس افکاری درگذشت

پردیس افکاری، بازیگر، عصر دیروز، پنجشنبه ۳ بهمن ماه بر اثر بیماری از دنیا رفت.

شورای نگهبان، «ایرج ملکی» را تایید صلاحیت کرد

ایرج ملکی لطیفه‌گوی مجازی و چهره مشهور ویدیوی «چطور به تو گیر ندادن» هم برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه کرمانشاه تایید صلاحیت شده است.

تعرفه برق خودروهای برقی؛ هر کیلووات ساعت ۵۴۷ تومان

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه "براساس قانون، تعرفه برق خودروهای برقی معادل یک نرخ تامین برق و مشابه واحدهای تجاری محاسبه می شود"، گفت: هر زمان که تعرفه برق واحدهای تجاری تغییر کند، تعرفه برق خودروهای برقی نیز بر همین اساس تغییر خواهد کرد؛ اما تا اطلاع ثانوی، تعرفه برق خودروهای برقی به ازای هر کیلوات ساعت ۵۴۷ تومان است.

سقوط ۶۰ درصدی قدرت خرید مردم در آذرماه

نرخ تورم نقطه به نقطه شهری در آذرماه ۱۴۰۲، ۵۴.۲ درصد و نرخ تورم میانگین شهری در آذر ماه ۱۴۰۲، ۵۵.۹ درصد اعلام شد. انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در سال جاری ازسوی بانک مرکزی تا پاییز امسال متوقف شده بود، اما اکنون با انتشار گزارش تورم آذرماه، بانک مرکزی اعلام کرده است که به نظر می‌رسد تورم سال ۱۴۰۲، رکورد تورم سال ۱۳۷۴ را که بنا به اعلام بانک مرکزی، ۴۹ درصد بوده است را خواهد شکست.

گرم‌ترین تابستان در راه است

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر از تابستان پیش‌رو با عنوان گرم‌ترین تابستان یاد کرد و گفت: ۱۸۰ اقدام عملیاتی در ٦ محور برای تامین پایدار برق خانه‌ها و بخش‌های مولد کشور طراحی شده و در دست انجام است.

حسین رضازاده راهی بیمارستان شد

قهرمان پیشثین وزنه‌برداری المپیک و جهان به علت عوارض ناشی از بیماری دیابت در بیمارستان مشغول درمان است. حال عمومی او خوب است و فعلا تحت مراقبت است.

 سلاجقه: حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۵ برابر شده

علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه بیش از پنج برابر سال گذشته شده و از چهار مترمکعب بر ثانیه به ۲۱ مترمکعب رسیده است.

ادعای آمریکا: تهران همچنان همکاری بسیار کمی با آژانس دارد

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه امریکا ادعا کرد: ایران همچنان همکاری بسیار کمی با آژانس دارد. ما همچنان به شدت نگران ادامه گسترش برنامه هسته ای ایران به شکلی که هیچ‌ هدف غیرنظامی ندارد، هستیم. میلر مدعی شد: ما همچنین نگران ادامه غنی سازی اورانیوم در ایران در سطوح بالا هستیم و این موضوعات در مرکز گفت‌وگوی پالی و گروسی بود.

متهم شدن یک رهبر یاکوزاژ ژاپن به تلاش برای فروش اورانیوم به ایران

دادستان‌های فدرال در آمریکا یک مرد ژاپنی که ادعا شده از روسای باندهای تبه‌کاری مشهور به یاکوزا ژاپن است را به تلاش برای فروختن اورانیوم و پلوتونیوم به ایران متهم کرده‌اند.

حذف مهر از شناسنامه برای رای در انتخابات مجلس

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به اینکه با درج مهر در شناسنامه برخی رسانه‌های معاند سعی در سو استفاده برای تشویش اذهان عمومی را داشتند امسال برای رفع ابهام برای عدم اجباری بودن شرکت در انتخابات ثبت مهر در شناسنامه حذف شده است.

سرانه فروش ارز مسافرتی هوایی از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو افزایش می‌یابد

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از افزایش سرانه فروش ارز مسافرتی هوایی به متقاضیان از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ یورو خبر داد.

نامه سوم روحانی به شورای نگهبان

صبح دیروز سومین نامه حسن روحانی به شورای نگهبان برای اعلام دلایل ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ارسال شد. دو نامه‌ قبلی روحانی به شورای نگهبان بی‌پاسخ مانده است.

تیم قالیباف و جبهه پایداری «تقریبا» به یک لیست انتخاباتی واحد رسیده اند

مهدی چمران رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان تهران گفت: با همه نتوانستیم ائتلاف کنیم با برخی از دوستان مثل جبهه پایداری تقریبا به یک نتیجه مثبت رسیده‌ایم ولی دوستان دیگر برای خودشان فهرست متفاوت داده اند.

نظرات بینندگان