arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

صدور قرار نهایی جلب دادرسی و کیفرخواست برای ۵ نفر از مسؤولان دولت سابق در پرونده اجرای قانون هوای پاک

ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ترک فعل ها در خصوص اجرای قانون هوای پاک گفت: پرونده اجرای قانون هوای پاک در شعبه سوم ناحیه ۲۸ مطرح رسیدگی بوده و برای پنج نفر از مسؤولان دولت سابق قرار نهایی جلب دادرسی و کیفرخواست قانونی به اتهام سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی صادر شده است‌.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ترک فعل ها در خصوص اجرای قانون هوای پاک گفت: پرونده اجرای قانون هوای پاک در شعبه سوم ناحیه ۲۸ مطرح رسیدگی بوده و برای پنج نفر از مسؤولان دولت سابق قرار نهایی جلب دادرسی و کیفرخواست قانونی به اتهام سوءاستفاده از مقام و موقعیت شغلی صادر شده است‌. این افراد در سمت هایی از جمله معاونت وقت برق و انرژی یکی از وزارت خانه ها، معاونت وقت تدوین و ترویج یکی از سازمان ها، معاون وقت وزیر در یکی از شرکت های خدمت رسانی و معاونت یکی دیگر از سازمان های خدمت رسان مشغول به کار بودند.

وی ادامه داد: زمانی که دادگاه رای قطعی را صادر کرد، ان شالله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص اشتغال زندانیان اظهار کرد: از جمله برنامه های قوه قضائیه برای اشتغال زندانیان در سال ۱۴۰۲، برگزاری دوره های مهارت آموزی متناسب با بازار کار است، که در پایان این دوره ها گواهی نامه مهارت آموزی برای شرکت کننده ها صادر می شود. در نظر داریم به تعداد ۹۵ هزار نفر زندانی گواهی صادر شود که در صورت تحقق این مهم،رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته را در پی خواهد داشت.

ستایشی ادامه داد: توسعه فرصت های شغلی مولد با ۷ درصد رشد نسبت به آمار سال ۱۴۰۲ از دیگر برنامه های قوه قضائیه برای اشتغال زندانیان است.

نظرات بینندگان