arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۸۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

اسرائیل مناطقی را در شرق رفح بمباران کرد

ارتش اسرائیل، در ساعات گذشته، حملات خود به مناطقی در شرق رفح، نزدیک محله‌هایی که دستور تخلیه داده بود را تشدید کرد. تلویزیون «فلسطین» گزارش داد، همزمان با تخلیه و کوچ مردم رفح که پیشتر اسرائیل دستور تخیله را داده بود، هواپیما‌های اسرائیلی محله «السلام» این شهر را بمباران کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: ارتش اسرائیل، در ساعات گذشته، حملات خود به مناطقی در شرق رفح، نزدیک محله‌هایی که دستور تخلیه داده بود را تشدید کرد.

 ارتش اسرائیل با مشخص کردن مناطق امن، به فلسطینیان ساکن رفح پیامک‌های صوتی هشداری ارسال کرد.

همچنین ارتش، تنها گذرگاه تجاری «کرم ابوسالم» در نوار غزه برای دومین روز متوالی را بست و از ورود مواد غذایی و کمک‌های بشردوستانه جلوگیری کرد.

بمباران محله السلام

خبرنگار العربیه گزارش داد در میان حملات و بمباران شدید اسرائیل، تخلیه شهر رفح همچنان ادامه دارد.

تلویزیون «فلسطین» گزارش داد، همزمان با تخلیه و کوچ مردم رفح که پیشتر اسرائیل دستور تخیله را داده بود، هواپیماهای اسرائیلی محله «السلام» این شهر را بمباران کردند.

افیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل به فلسطینی‌ها نسبت به بازگشت به شمال یا نزدیک شدن به حصار امنیتی شرقی و جنوبی و بازگشت به شمال از دره غزه هشدار داد و تاکید کرد شهر غزه همچنان یک منطقه «جنگ خطرناک» به حساب می‌آید.

ادرعی گفت: «به خاطر امنیت، ارتش از شما می‌خواهد فورا به منطقه امن در المواسی کوچ کنید.» و خاطرنشان کرد که این درخواست از همه ساکنان و آوارگان حاضر در منطقه شهرداری «الشوکه» و محله‌های «السلام»، «الجنینه»، «تبه زراع» و «البیوک» و بلوک‌های: 10-16، 28، و 270 در منطقه است.

تخلیه آوارگان

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از مقامات امنیتی گفته بود که اسرائیل، مصر را از تخلیه آوارگان از مناطق شرقی رفح مطلع کرده است.

به گفته این سازمان، اسرائیل به قاهره اطمینان داد که روند تخلیه محدود به مناطق شرقی رفح خواهد بود.

شاهدان عینی صبح دوشنبه 17 اردیبهشت گفتند هزاران نفر پس از اعلام آمادگی ارتش اسرائیل برای آغاز عملیات در این منطقه، رفح را به سمت مناطقی در مرکز غزه ترک کردند.

یکی از شاهدان عینی گفت: «ما سعی داشتیم چادرها و برخی از چمدان‌ها را در این کوچ جدید با خود ببریم و نمی‌دانیم پایان آن چگونه خواهد بود.»

حدود 1.2 میلیون نفر در رفح

تعداد ساکنان رفح حدود یک میلیون و 200 هزار نفر است که بر اساس برآوردهای سازمان جهانی بهداشت، اکثریت آن‌ها در نتیجه جنگ هفت ماهه، از مناطق دیگر نوار غزه آواره شده‌اند.

سازمان‌های بین المللی، و کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده متحد اصلی اسرائیل، نگرانی خود را نسبت به امنیت صدها هزار غیرنظامی فلسطینی در رفح را ابراز کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تاکید کرده است که چه توافقنامه تبادل اسرا و آتش‌بس صورت بگیرد یا خیر، ارتش به رفح حمله خواهد کرد.

نظرات بینندگان