arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۳ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

افت چشمگیر یادگیری سواد خواندن و نوشتن در پایه اول دبستان / معاون وزیر آموزش: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، یادگیری واقعی دانش‌آموزان کمتر از چیزی است که در امتحانات کسب کرده‌اند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی نسبت به ۲ سال قبل، دچُار اُفت چشمگیری در یادگیری و مهارت‌های سواد پایه شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه خبر: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی نسبت به ۲ سال قبل، دچُار اُفت چشمگیری در یادگیری و مهارت‌های سواد پایه شدند.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری، آموزش‌ها در نظام‌های آموزشی سراسر جهان و نیز کشور ما، از بستر فضای مجازی پیگیری شد و برای تعدادی از دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی نداشتند، تدابیری اندیشیده شد تا از بسترهای دیگر آموزش تداوم یابد.

حکیم‌زاده ادامه داد: مشاهده شد که در این مقایسه، در دانش‌آموزان خصوصاً دوره اول ابتدایی شاهد افت چشمگیری در یادگیری مهارت‌های پایه سواد خواندن و نوشتن هستیم به شکلی که در درس بسیار مهمی مثل فارسی پایه اول که بنیان سواد دانش‌آموزان هست، درصد دانش‌آموزانی که نتایج «خیلی خوب» در مقیاس ارزشیابی کیفی ـ توصیفی کسب کردند 10 درصد نسبت به دو سال گذشته کاهش پیدا کرده است و از آن طرف طیف، درصد دانش‌آموزانی که «نیازمند تلاش هستند»، افزایش پیدا کرده است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: در دوره متوسطه شاهد افت پنهان هستیم. نتایج تحقیقات به‌عمل آمده نشان می‌دهد، یادگیری واقعی دانش‌آموزان کمتر از آن چیزی است که در امتحانات کسب کرده‌اند.

نظرات بینندگان