arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ایران مشغول بررسی پیشنهاد جلسه غیررسمی با حضور آمریکا / دفاع دوباره مجلس از نماینده سیلی زن؟ / دادگاه هواپیمای اوکراینی با حضور اولیاء دم؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ایران مشغول بررسی پیشنهاد جلسه غیررسمی با حضور آمریکا
عراقچی گفت: مشغول بررسی پیشنهاد جوزپ بورل مبنی بر برگزاری جلسه غیر رسمی گروه ۱+۴ با حضور آمریکا و ایران هستیم و با شرکای خود از جمله روسیه و چین در حال رایزنی هستیم و در آینده به این پیشنهاد جواب خواهیم داد هر چند که معتقدیم بازگشت آمریکا به برجام نیازی به جلسه ندارد و یگانه راه آن لغو تحریم هاست.


توقف نظارت‌های فراپادمانی از پنجم اسفند
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص اهداف سفر گروسی به تهران نیز ضمن اشاره به درخواست مدیرکل برای سفر به ایران اعلام کرد: از آنجایی که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران در حال اجرا است و طرف مقابل هنوز تعهدات خود در زمینه لغو تحریم‌ها را اجرا نکرده است، از تاریخ پنجم اسفند ماه نظارت‌های فراپادمانی متوقف خواهد شد، در عین حال در جلسه یکشنبه با آقای گروسی ملاحظات آژانس در چارچوب موافقتنامه پادمان و همکاری‌های دو طرف مورد بررسی و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

کنایه تند جهانگیری به برخی مدعیان مبارزه با رانت
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور گفت: برخی که مدعی مبارزه با رانت شده اند، وقتی زندگی شان را بررسی می‌كنيم می بينيم هر چه دارند از رانت است.

دفاع دوباره مجلس از نماینده سیلی زن؟
محمد سرگزی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به فیلم منتشر شده بین نماینده سبزوار و مامور راهنمایی و رانندگی در فضای مجازی، گفت: این فیلم کامل نبود لذا ما از نیروی انتظامی درخواست کردیم تا در صورت دسترسی به فیلم کامل ماجرا، آن را نیز به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نماید. البته ما همین درخواست را هم به شهرداری تهران طی مکاتباتی اعلام کردیم تا چنانچه آنان فیلمی از این اتفاق در اختیار دارند، به هیات ارائه کنند. او تصریح کرد: با توجه به نبود مستندات کافی و عدم حضور افراد دعوت شده و نیز تشکیل پرونده و بررسی آن از سوی دستگاه قضایی، هیات نظارت بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، پس از تصمیم دستگاه قضایی اظهار نظر خواهد کرد.

یک نماینده: تحریم دیگری ندارند که قیمت سکه و طلا و ارز را بالا ببرد
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: ما اجرای پروتکل الحاقی را متوقف می‌کنیم و هر زمانی که طرف مقابلمان به تعهدات خود برگشت و سر عقل آمد و نهایتا ما اقدامات آن را راستی‌آزمایی کردیم که به وظیفه خود عمل کرده است، ما هم راه بازگشت را ـ طبق آن چیزی که در قانون راهبردی پیش‌بینی شده ـ طی می‌کنیم. او عنوان کرد: چیز دیگری باقی نمانده که طرف مقابل بخواهد ما را تحریم کند که ما بگوییم قیمت سکه، طلا، سایر ارزها بالا خواهد رفت؛ قطعاً چنین تأثیری ندارد و تحریم دیگری ندارند که اجرا کنند. این نماینده مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بنده یقین دارم که اگر این قانون را به تمامی اجرا کنیم، طرف مقابل چاره‌ای جز بازگشت و اجرای وظایف خود ندارد و در صورت اجرای وظایف طرف مقابل، یقینا وضع ملت ما بهتر از وضع موجود خواهد شد، بنابراین این کار در جهت بهبود مشکلات اقتصادی مردم و جامعه است.

دادگاه هواپیمای اوکراینی با حضور اولیاء دم؟
حجت الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: رسیدگی به پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در دادسرای نظامی به اتمام رسیده و پرونده هم اکنون در مرحله تدوین کیفرخواست است. وی افزود: مراحل محاکمه پس از طی فرآیند مقدماتی با حضور متهمان و اولیاء دم در دادگاه آغاز می‌شود.

آخرین آمار کرونا در ایران
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۸ نفر از بیماران مبتلا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر ۲ اسفند، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۴۰۹ نفر رسیده است.

موافقت با حضور بانوان ژیمناست در مسابقات بین‌المللی با یک شرط
با موافقت وزارت ورزش و جوانان، بانوان ژیمناست ایران می‌توانند با پوشش اسلامی در مسابقات بین‌المللی آکروباتیک ژیمناستیک شرکت کنند. با این حال نوع برنامه اجرایی بانوان ژیمناست باید پیش از اعزام به تایید وزارت ورزش و جوانان برسد.

نظرات بینندگان