arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۳ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آذری جهرمی: اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است / قطعی اینترنت مانند قطع کردن هواست؛ نباید در گفتن آن لکنت زبان داشت
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۰:۱۰

وزیر ارتباطات در آیین اختتامیه جشنواره کودک آنلاین گفت: قطعی اینترنت مانند قطع کردن هوا است و نباید در گفتن آن لکنت زبان داشت. اینترنت ملی یک دروغ بزرگ است. دروغی که آنقدر تکرار شده و راه درازی داریم برای این که این تفکر را تصحیح کنیم.

وزیر علوم: قرار بود تا امروز هیچ دانشجویی در بازداشت نماند / احکامی که برای دانشجویان در اعتراضات اخیر صادر شده بود، اجرایی نشد؛ این اتفاق امیدوارکننده است / تعدادی از دانشجویان عفو شدند و پرونده‌شان بسته شد
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۰:۱۰

غلامی درباره مصونیت بعد از بیان دانشجویان در اعتراضات اخیر گفت: به هر حال این اتفاقی است که افتاده، اما خوشبختانه با کمک قوه قضاییه احکامی که صادر شده بود، اجرایی نشد و این اتفاق برای ما امیدوار کننده است. همچنین تعدادی از دانشجویان عفو و پرونده‌شان بسته شده است

استاندار تهران با اشاره به بوی نامطبوع در تهران: احتمالا صنایع و پالایشگاه ها و جایگاه های دفن زباله این شرایط را فراهم کرده / بوی نامطبوع نیمه شب از تهران عبور می‌کند / ۲۷ کانون بوی نامطبوع شناسایی شده
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۹

استاندار تهران با اشاره به ادامه به مشام رسیدن بوی نامطبوع در تهران گفت: وزش باد از جنوب به شمال شده است. احتمالا صنایع و پالایشگاه ها و جایگاه های دفن زباله این شرایط را فراهم کرده که این بوی نامطبوع نیمه شب از تهران عبور میکند. ۲۷ کانون بوی نامطبوع شناسایی شده و گازهایی نیز شناسایی شده اند و اقداماتی انجام شده و در طول هفته اخیر منشا اصلی بو شناسایی خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت: کیک‌های حاوی قرص در یکی از کشورهای همسایه نیز دیده شده است
۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۸

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: منشا کیک‌های حاوی قرص تا حدی مشخص شده و پیگیری‌ها ادامه دارد و در یکی از کشورهای همسایه نیز این مورد دیده شده است.

نجفی به ۷ سال و ۸ ماه حبس محکوم شد
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۷:۲۶

وکیل محمدعلی نجفی گفت: رای دادگاه لحظاتی پیش به ما ابلاغ شد. ۶ سال و نیم حبس برای قتل عمد و یک سال و ۳ ماه حبس برای نگهداری سلاح غیرمجاز برای موکلم محمدعلی نجفی صادر شده است. او گفت: ما به این رای اعتراض خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهیم کرد و به دیوان عالی فرجام‌خواهی می‌کنیم.

آمریکا: تهران شروط ما را بپذیرد، تمام تحریم‌ها را بر می‌داریم
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۷:۲۳

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا که برای شرکت در "کنفرانس دوحه" به قطر سفر کرده است، گفت: اگر ایران شروط لازم را بپذیرد آمریکا تمام تحریم‌ها را بر می دارد.

استراماچونی خداحافظی کرد
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۷:۲۱

آندره آستراماچونی سرمربی ایتالیایی آبی پوشان در پیامی تصویری خطاب به هواداران استقلال گفت: هر روز سعی کردیم با مدیریت باشگاه راه‌حلی برای حل مشکل‌مان پیدا کنیم تا دوباره به نیمکت استقلال بازگردم و یک بار دیگر کنار بازیکنانم باشم تا خودمان و هواداران دوست‌داشتنی استقلال یک بار دیگر از بازی‌های‌مان لذت ببریم. با وجود تمام تلاشی که از جانب من انجام شد، متاسفانه هیچ اقدام مناسبی از سوی باشگاه استقلال صورت نگرفت. با تمام احترامی که برای هواداران استقلال قائل هستم اما باید با ناراحتی بگویم که هیچ چیزی در 9 روز اخیر تغییر نکرده است. من دیگر سرمربی استقلال نیستم. روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی ادعا شد که من پول و طلبم را از استقلال دریافت کرده‌ام اما از همین جا اعلام می‌کنم که هیچ پولی از استقلال دریافت نکرده‌ام. این برای من و وکلایم خیلی بد است که سخت تلاش می‌کنند تا از حق من به صورت قانونی دفاع کنند. از همین جا به صورت رسمی به هوادارانم اعلام می‌کنم که نمی‌توانم هیچ معامله‌ دیگری با باشگاه استقلال داشته باشم.

ایران: آماده مبادله زندانیان با آمریکا هستیم
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۷:۱۹

سخنگوی وزارت خارجه گفت: بعد از آزادی زندانی ایرانی در آمریکا، آقای ظریف پیشنهاد نقل و انتقال به صورت پکیجی را در توئیت خود داد و الان هم بعد از مبادله ما آماده هستیم تا همه گروگان‌هایی که ما در آمریکا داریم در قالب یک پکیج مبادله کنیم و الان هم توپ در زمین آمریکاست.

تکذیب سناریوی دزدیده شدن پرسنل سانچی
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۷:۱۸

شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه سناریوی دزدیده شدن پرسنل سانچی واقعی نیست اعلام کرد: ادعای تماس خدمه کشتی با برخی خانواده ها بی اساس است . این شرکت اعلام کرد که بر اساس اطلاعات جعبه سیاه سانچی، امکان زنده ماندن خدمه وجود نداشت و اصلا «قایق نجات کشتی بدون آنکه از آن استفاده شود، کاملا ذوب شده».

آمریکا: امیدواریم تبادل زندانیان با ایران منجر به گفت‌وگوی گسترده‌تر شود
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۷:۱۷

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه امیدواریم تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن منجر به گفت‌وگوی گسترده‌تر در امور کنسولگری بشود، افزود: تا زمانی که ایران به رفتارهای خود ادامه دهد ما نیز به سیاست فشار حداکثری ادامه خواهیم داد.

متن استیضاح وزیر کشور منتشر شد
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۷:۱۷

۳۹ نماینده مجلس خواستار استیضاح وزیر کشور به دلیل عملکرد وی در ناآرامی‌های آبان ماه شدند. موارد استیضاح به شرح زیر است: ۱. وزیر کشور از طرف دولت مسئول اصلی اجرای تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا در خصوص مدیریت مصرف سوخت بوده است. ایشان مقدمات و تمهیدات لازم برای اجرای این تصمیم خصوصا در جریان قرار دادن و اقناع مردم را فراهم نکرده و آسیب جدی به نظام جمهوری اسلامی وارد کرده است. ۲. وزیر کشور حتی برای شرایط آغاز اجرای طرح نیز تدبیر کافی نیندیشیده بود و شوراهای تأمین استانها دیر وارد عمل شدند. اگر تدبیر و تلاشی که از روز سوم ناآرامی‌ها از نظر حفاظت از محل‌های حساس اعمال شد از ابتدا اعمال شده بود، قطعا این مقدار خسارت مالی و جانی پدید نمی آمد.

خدا را شکر در حوادث اخیر شبکه‌های اجتماعی را کنترل کردیم
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۷:۰۴

سردار حسین اشتری فرمانده ناجا گفت: در حوادث اخیر، دشمنان در فضای مجازی تسلط بسیاری داشتند و آن را مدیریت می کردند که بحمدالله با همکاری های لازم توانستیم فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را کنترل کنیم؛ باید برای آینده آماده تر از قبل باشیم چرا که روش دشمن متفاوت تر از قبل و دارای گستردگی بسیاری است

ادعای پمپئو علیه ایران درباره حادثه فرودگاه بغداد
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۱:۰۸

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری، با طرح ادعاهایی علیه ایران، آن چه آن را حمله شبه‌نظامیان ایران که در این هفته منجر به زخمی شدن پنج سرباز عراقی در فرودگاه بغداد شد، می‌خواند را محکوم کرد و خطاب به مقامات ایران گفت که آمریکا در صورت آسیب رساندن ایران یا شبه‌نظامیانش به کارکنان آمریکایی یا به شرکای عراقی‌مان، قاطعانه پاسخ خواهد داد.

معاون وزیر دفاع آمریکا استعفا کرد
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۱:۰۷

«جیمی استوارت» یکی از معاونان مارک اسپر وزیر دفاع امریکا با اعلام کناره‌گیری از سمت خود، استعفایش را به مقام ارشد پنتاگون تحویل داد.

ربیعی: باید واقعیتهای تحریم را به مردم می گفتیم
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۱:۰۵

علی ربیعی سخنگوی دولت نوشت: این روزها ضرورت اقناع افکار عمومی را به‌کرات می‌شنویم. اینکه باید جامعه برای افزایش قیمت بنزین اقناع می‌شد. من هم معتقدم که ما اقناع نکردیم اما موضوع اقناع مورد نظر من اقناع جامعه درباره تحریم است. امروز من معتقدم ما اشتباه کردیم، باید مسأله تحریم را برای مردم به‌طور شفاف تبیین می‌کردیم، اما به‌دلیل عدم سوءاستفاده دشمنان امکان تشریح وضعیت را برای مردم نداشتیم و نتیجه اینکه مخالفان دولت آن را دستمایه اتهامات ناروا علیه دولت قرار دادند.

ادامه تلاش عمران خان برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۱:۰۰

عمران خان نخست ‌وزیر پاکستان در راستای تلاش‌های خود برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان سعودی برای ششمین بار عازم ریاض شد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۰:۰۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان