arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۷۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۰

حامی سرسخت مشایی: رحیمی و مشایی به امنیت کشور گره خورده اند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسن‌‌ الله‌‌ وردی‌‌نژاد دبیر کل حزب اسلامی رفاه ایران معتقد است اگر اسفندیار رحیم مشایی انحرافی یا خلافی داشت، به طور حتم دستگاه قضایی او را به دادگاه می‌کشاند و در صورت لزوم حکم هم صادر می‌کرد همچنان كه پرونده رحیمی که معاون اول رییس‌جمهوری هم هست، در حال رسیدگی است و شاید صلاح نمی‌بینند که به خاطر جایگاهش خبر مواخذه شدنش و رفت و آمدهایش به دادگاه رسانه‌ای شود.وي درباره آنچه فكر مشايي را اين روزها به خود مشغول كرده عنوان مي كند كه او همیشه به فکر این است که کشور و مردم به لحاظ فرهنگی عالی‌ترین درجات را تجربه کنند و به دلیلی که شرایط فرهنگی، شرایطی قابل دفاع است مشایی این روزها دغدغه‌ای ندارد که بتوان گفت آرامشش را به هم زده است.

متن كامل گفتگوي خبرنگار ايلنا با حسن‌‌ الله‌‌ وردی‌‌نژاد دبیر کل حزب اسلامی رفاه ایران به اين شرح است:

*"نزدیکان احمدی‌‌نژاد" این عنوان از کجا می‌‌آید؟
به هر حال کسانی هستند که سعی در تخریب برخی از همراهان آقای احمدی‌‌نژاد دارند و این روزها از هر فرصتی استفاده می‌‌کنند تا بتوانند به نوعی چهره‌‌های دولتی را تخریب کنند. نزدیکان احمدی‌‌نژاد هم عنوانی است که انتخاب کرده‌‌اند تا هم دولتی‌‌ها و هم رییس دولت را زیر سئوال ببرند. این در حالی است که همه کسانی که به احمدی‌‌نژاد رای داده‌‌اند به نوعی نزدیک به ایشان هستند.

*به هر حال این هجمه‌‌ها علتی دارد.
واقعا نمی‌‌دانم چرا عده‌‌ای تحت هر شرایطی دنبال این هستند تا دولت را خراب کنند و مردم را نسبت به دولتمردان بدبین کنند. حرف و حدیث‌‌هایی که در این چند مدت شنیده شده به قدری مضحک است که پرداختن به آنها کاری بیهوده به نظر می‌‌رسد.

*منظورتان مسایلی چون ارتباط با رمال‌‌ها و جن‌‌گیرها است؟
باید به حال خودمان تاسف بخوریم که در کشوری که کارهای بزرگی در آن انجام شده است، چنین حرف‌‌هایی زده می‌‌شود. ای کاش اگر دنبال اهداف خاصی هم هستیم، با راه منطقی‌‌تری برنامه‌‌های خود را پیگیری کنیم. نه اینکه با توجه نشان دادن به بحث‌هایی چون رمالی و جن‌گیری نظام اسلامی را در دنیا زیر سئوال ببریم. تصور اینکه خارجی‌ها چه واکنشی به این مسایل نشان می‌دهند، اذیت کننده است.

*یعنی معتقدید که همه مسایل بی‌پایه و اساس است؟
صد در صد! مگر می‌شود مدیران و مسئولان بلندپایه کشور را به رابطه داشتن با رمال‌ها متهم کرد. ای کاش به جای این کارهایی که همه می‌دانند سخیف هستند، به فکر این باشیم که آبادانی ایران را به حد بالایی برسانیم و مشکلات مردم را کاهش بدهیم. شما فکر کنید اگر این همه انرژی که در این چند سال برای تخریب دولت به کار گرفته شده است، در راستای پیشرفت و توسعه هزینه می‌شد، الان خیلی از محدودیت‌های فعلی را از سر راه خود برداشته بودیم و مردم در شرایطی بهتر از اینی که در حال حاضر آن را تجربه می‌کنند، زندگی می‌کردند.

*برای دفاع در برابر هجمه‌های وارده چه کاری باید انجام بگیرد؟
دفاع از حق مظلوم وظیفه‌ای است که هر مسلمانی باید آن را در نظر بگیرد. بنده شخصا همیشه از احمدی‌نژاد دفاع می‌کنم. چون اعتقاد دارم او که مردمی‌ترین رئیس دولت ایران به شمار می‌رود، مظلوم است و بر همین اساس وظیفه خود می‌دانم که از حقش دفاع کنم. البته اگر لازم باشد و اشکالی ببینم، به طور حتم نقد خودم را هم به کارهایش مطرح می‌کنم.

*قبول دارید که نقد اصولگرایان و حتی برخی از چهره‌هایی که سابقه دولتی دارند، شبهه‌های جدی را موجب می‌شود؟
در کشور ما آزادی بیان وجود دارد و به همین دلیل همه این فرصت را در اختیار خود می‌بینند که اظهارنظرهای خود را در هر موضوعی بیان کنند. البته باید این مهم در نظر گرفته شود که موقعیت حساسی بر کشور حاكم است و به همین دلیل باید در زمانی که قرار است درباره یکدیگر قضاوت کنیم، حواس خود را جمع کنیم تا از چارچوب منطق خارج نشویم.

*نظرتان درباره اینکه گروهی در دولت با نام گروه انحرافی خوانده می‌شوند، چیست؟
اول باید بگویم آنهایی که به طور دائم از خطرات گروه انحرافی حرف می‌زنند و جامعه را با نگرانی بی‌موردی مواجه کرده‌اند، هنوز نمی‌دانند که نظام جمهوری اسلامی به دلیل ثبات، منطق‌مداری، عدالت محوری و همچنین سایر نکته‌های مثبتی که در خود می‌بیند، از هر انحرافی مبرا است و تشکیک وارد کردن به اقتدار و صلابت نظام گناهی نابخشودنی است. آقایان باید بدانند که نقدشان جدی گرفته می‌شود، اما وقتی با بحث‌های سخیفی چون رمالی دنبال تخریب هستند، می‌توان به این نتیجه رسید که آنهایی که نگران انحراف احتمالی هستند، خود کشور را با بحران و اختلاف‌های داخلی روبه‌رو می‌کند. سئوال مشخص این است که اگر واقعا شخصی به نام اسفندیار رحیم مشایی انحرافی یا خلافی داشت، به طور حتم دستگاه قضایی او را به دادگاه می‌کشاند و در صورت لزوم حکم هم صادر می‌کرد. پس می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که تخریب‌کنندگان مشایی درباره سلامت قوه قضاییه ایجاد شبهه می‌کنند. این در حالی است که بنده اطلاع دارم که پرونده رحیمی که معاون اول رییس‌جمهوری هم هست، در حال رسیدگی است و شاید صلاح نمی‌بینند که به خاطر جایگاهش خبر مواخذه شدنش و رفت و آمدهایش به دادگاه رسانه‌ای شود. باید این را در نظر داشت که بعضی از مسایل با امنیت ملی گره می‌خورد و طبیعی است که به هر حال مصلحت‌سنجی‌هایی هم صورت بگیرد.

*چه فاکتوری در مشایی وجود دارد معتقد به حمایت از او هستید؟
مظلوم همیشه در اسلام مورد حمایت قرار می‌گیرد. مشایی در این دو سال مورد ظلم‌های بسیاری قرار گرفته است، آن هم در شرایطی که هیچ کس سند یا مدرکی که نشان‌دهنده ایراد یا انحرافی از او باشد، در دست ندارد. خب! در این شرایط بر خود واجب می‌دانم که از ایشان حمایت کنم.

*اینکه در اعتقاد مشایی به ولایت فقیه شبهه وجود دارد، می‌تواند دلیل اصلی مخالفت‌ها با او باشد؟
این حرف را نباید تحت هیچ شرایطی مطرح کرد. در خاک ایران و نظام جمهوری اسلامی هر کسی که ولایت فقیه را قبول ندارد یا خدای ناکرده خود را ملزم به رعایت رهنمودهای ولی‌فقیه نمی‌بیند بی‌شک با کشور و نظام و مردم هم مخالف است و نمی‌تواند جایی و جایگاهی داشته باشد.

*بگذریم، این روزها بیشتر چه مسایلی فکر مشایی را به خود مشغول کرده است؟
او همیشه به فکر این است که کشور و مردم به لحاظ فرهنگی عالی‌ترین درجات را تجربه کنند و به دلیلی که شرایط فرهنگی، شرایطی قابل دفاع است مشایی این روزها دغدغه‌ای ندارد که بتوان گفت آرامشش را به هم زده است.

*آرامش با وجود این همه انتقادات و البته بهتر است گفته شود، اتهام‌ها؟
تحرکات سخیف و بی‌ارزش نه تنها در اراده مشایی برای خدمت نمی‌کاهد، بلکه انگیزه و انرژی او را هم بیشتر می‌کند. به همین دلیل تاکید می‌کنم که مشایی این روزها در آرامش کامل است.

*مشایی چقدر به حضور در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری فکر می‌کند؟
واقعا نمی‌دانم که تمایلی برای حضور دارد یا نه، البته این را می‌دانم که شرکت کردن مشایی یا هر کس دیگری در انتخابات نه تنها بد نیست، بلکه باید این تصمیم را تلاشی برای خدمت‌گذاری در راستای پیشرفت دانست.

*حرف آخر؟
اگر مشایی واقعا خطایی مرتکب شده است، پس چرا مجاراتش نمی‌کنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
maryam
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
0
1
بزرگترین خطای اقای مشایی این است که در کشوری که بافت مذهبی دارد و بزگترین کشور شیعه در کل جهان است می فرماید دوره اسلام گرایی دیگر تمام شده است....این چیزی نیست که من از خودم بگم....فایل تصویریش هست به صورت مستند فکر کنم اکثریت شما دوستان هم دیده باشید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
نه من که ندیدم
نسل سوخته
| FRANCE |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
اگر میشه آدرسش رو بذار ما هم ببینیم.
نظرات بینندگان