arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۷ آبان ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت خارجه: به هیچ عنوان قائل به نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران نیستیم

بقایی تصریح کرد: موضع ما در قبال سلاح‌های کشتار جمعی روشن است، ما هم بر اساس فتوای عالی‌ترین مقام سیاسی کشور و هم بر اساس ارزیابی‌های منطقی به هیچ عنوان قائل به نظامی شدن برنامه هسته‌ای نیستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اسماعیل بقایی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) هفتم آبان ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

به گزارش انتخاب، سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه دیپلماسی و میدان تکمیل کننده‌ هم هستند ادامه داد: واکنش هایی که به تجاوزات رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد نشان می‌دهد که واکنش‌های گسترده‌ای از منطقه نسبت به تجاوزات رژیم صهیونسیتی صورت گرفته و منطقه به این نتیجه رسیده که باید در مقابل اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی موضع گیری داشته باشند؛ معتقدیم دیپلماسی می‌تواند کماکان راهی برای جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: یکی از محصولات رایزنی‌های دیپلماتیک هفته‌های اخیر ما رسیدن به این نتیجه بود که همه کشورها باید اوضاع را رصد کنند و در صورت ضرورت، وضعیت نامناسب را به اطلاع هم برسانند و دوم اینکه نیروهای نظامی و امنیتی ما مشغول رصد دائمی از تحرکات رژیم صهیونیستی هستند.

بقایی افزود: در حوزه دیپلماسی پیام‌ها همواره در حال رو بدل شدن است و برای همه روشن است که جمهوری اسلامی ایران از حق خودش در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی عدول نخواهد کرد و این حقی است که طبق حقوق بین الملل وجود دارد؛ فارغ از صحبت‌هایی که رد و بدل می‌شود در پاسخ خودمان قاطع و جدی هستیم.

وی تصریح کرد: موضع ما در قبال سلاح‌های کشتار جمعی روشن است، ما هم بر اساس فتوای عالی‌ترین مقام سیاسی کشور و هم بر اساس ارزیابی‌های منطقی به هیچ عنوان قائل به نظامی شدن برنامه هسته‌ای نیستیم.

نظرات بینندگان