arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۹ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی می‌تواند بخشی از کارهای ما را تا ۱۰۰۰ برابر بهتر انجام دهد

«جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، در جدیدترین اظهارنظر خود در مورد هوش مصنوعی گفته است که این فناوری می‌تواند موجب ارتقای قابل‌توجه برخی مشاغل شود، اما نمی‌توان آن را به‌صورت کلی جایگزین انسان‌ها کرد. جنسن هوانگ که در کنفرانس هوش مصنوعی انویدیا در هند حضور یافته بود، دراین‌باره گفت که او انتظار دارد تا هوش مصنوعی بتواند بخشی از کار‌ها را تا ۱۰۰۰ برابر بهتر از انسان‌ها انجام دهد، اما این فناوری نمی‌تواند جایگزین انسان‌ها در همان مشاغل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا، در جدیدترین اظهارنظر خود در مورد هوش مصنوعی گفته است که این فناوری می‌تواند موجب ارتقای قابل‌توجه برخی مشاغل شود اما نمی‌توان آن را به‌صورت کلی جایگزین انسان‌ها کرد.
 
به گزارش بیزینس اینسایدر، جنسن هوانگ که در کنفرانس هوش مصنوعی انویدیا در هند حضور یافته بود، دراین‌باره گفت که او انتظار دارد تا هوش مصنوعی بتواند بخشی از کارها را تا ۱۰۰۰ برابر بهتر از انسان‌ها انجام دهد، اما این فناوری نمی‌تواند جایگزین انسان‌ها در همان مشاغل شود.
 
جنسن هوانگ می‌گوید هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین انسان‌ها شود
 
مدیرعامل انویدیا همچنین گفت:
 
«درحال‌حاضر هوش مصنوعی امکان انجام کاری که ما انجام می‌دهیم را ندارد. بسته به کاری که ما انجام می‌دهیم، این فناوری می‌تواند ۲۰ درصد از کارهای ما را ۱۰۰۰ برابر بهتر انجام دهد. برای برخی افراد، ۵۰ درصد از کارشان را ۱۰۰۰ برابر بهتر انجام می‌دهد. اما در هیچ شغلی نمی‌توانند همه کارها را انجام دهند.»
 
هوانگ همچنین در پاسخ به سؤالی دراین‌باره که آیا هوش مصنوعی می‌تواند شغل او را تصاحب کند یا نه، گفت «قطعاً خیر.» در عوض مدیرعامل انویدیا عقیده دارد که هوش مصنوعی می‌تواند فرصت‌هایی را برای افراد به‌منظور تکمیل وظایف و تسریع روند کار ایجاد کند. او آینده‌ای را توصیف کرد که در آن افراد از هوش مصنوعی به‌عنوان دستیار برای خودکارسازی وظایف خود استفاده می‌کنند.
 
جنسن هوانگ می‌گوید تهدید واقعی این نیست که هوش مصنوعی می‌تواند مشاغل را تصاحب کند، بلکه این است که آن شخصی که از هوش مصنوعی برای خودکارسازی ۲۰ درصد از وظایفش استفاده می‌کند، می‌تواند شغل شما را بگیرد.
 
مدیرعامل انویدیا تاکنون نظرات جنجال‌برانگیزی در مورد هوش مصنوعی و اثرات آن بر آینده کارها داشته است. برخلاف بسیاری از افراد که معتقدند هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از مشاغل را از بین ببرد، هوانگ عقیده دارد که این فناوری می‌تواند حتی باعث خلق فرصت‌های شغلی جدید شود. او پیش‌ازاین گفته بود که امیدوار است انویدیا به شرکتی با بیش از ۱۰۰ میلیون دستیار هوش مصنوعی تبدیل شود.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان