arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۰۳ آبان ۱۴۰۳

عضو ارشد حماس: امیدواریم روسیه محمود عباس را به سمت تشکیل دولت وحدت ملی با حماس سوق دهد

موسی ابومرزوق عضو ارشد دفتر سیاسی حماس درباره دیدار امروز «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کازان گفت: «حماس امیدوار است روسیه از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بخواهد تا با حماس درباره تشکیل دولت وحدت ملی مذاکره و او را به این مسیر سوق دهد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: عضو ارشد دفتر سیاسی حماس گفت این جنبش امیدوار است روسیه از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بخواهد در جهت تشکیل دولت وحدت ملی گام بردارد.

«موسی ابومرزوق» عضو ارشد دفتر سیاسی حماس با اشاره به مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا میان این جنبش و رژیم صهیونیستی گفت: «حماس پیشنهادی از سوی مصر درباره آتش‌بس و تبادل اسرا با اسرائیل دریافت نکرده است و در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای با قاهره در این زمینه وجود ندارد».

ابومرزوق که در راس هیاتی از حماس در روسیه به سر می‌برد، به ریانووستی گفت: «حماس آماده است اولویت را به آزادی ۲ اسیر روس در نوار غزه بدهد، اما این اتفاق باید در چارچوب توافق تبادل اسرا با اسرائیل صورت بگیرد».

ابومرزوق افزود: «روسیه از حماس خواست تا چهار اسیر دارای تابعیت این کشور را آزاد کند و ۲ نفر از آن‌ها نیز در پی این درخواست آزاد شدند اما ۲ نفر دیگر نظامی اسرائیلی هستند و یکی از آن‌ها اسیر نظامی اسرائیلی اوکراینی الاصل است که در ارتش رژیم اشغالگر نیز خدمت کرده و پس از اسارت تابعیت روسیه را دریافت کرده است».

او همچنین درباره دیدار امروز «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کازان گفت: «حماس امیدوار است روسیه از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بخواهد تا با حماس درباره تشکیل دولت وحدت ملی مذاکره و او را به این مسیر سوق دهد».

این مقام حماس در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید کرد: «حماس از روسیه درخواست کمک نظامی نکرده، بلکه فقط از روسیه درخواست کمک سیاسی و بشردوستانه کرده است».

یکی از رهبران حماس اعلام کرده هیأت این جنبش در دیدار با مسئولان روس، راه‌های توقف جنگ در غزه و آشتی ملی در فلسطین را بررسی خواهد کرد.

او تصریح کرد که سفر این هیأت در ادامه تلاش‌های روسیه برای تحقق وحدت ملی و مشارکت سیاسی میان طرف‌های فلسطینی صورت می‌گیرد.

نظرات بینندگان