arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۷ - ۰۲ آبان ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲ آبان ۱۴۰۳؛ از ادعای ارتش اسرائیل درباره ترور سید هاشم صفی‌الدین تا تایید شلیک چند موشک به پایگاه اصفهان توسط اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق ۱

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

عضویت رسایی در هیات نظارت بر مطبوعات منتفی شد
رسایی به دنبال انصراف شیرین زاد عضو هیات نظارت بر مطبوعات شده بود اما براساس نظر معاونت قوانین، علی شیرین‌زاد با کسب ۱۰۴ رای عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات شده است چراکه او پس از پایان رای گیری انصرافش را اعلام کرده که قابل قبول نیست و باید انصراف قبل از رای گیری اعلام می شد. 

رسانه‌ عبری: پهپاد حزب‌الله به اتاق خواب نتانیاهو اصابت کرد
شبکه ۱۲ اسرائیل امروز سه‌شنبه گزارش کرد پهپادی که روز شنبه اقامتگاه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیراسرائیل را در شهر قیساریا هدف قرار داد در پنجره اتاق خواب او منفجر شد. 

تفاهم بی سر و صدای آمریکا و اسرائیل درمورد ایران 
چندین منبع امنیتی اسرائیلی و آمریکایی در روزهای اخیر به المانیتور گفته‌اند که تفاهمی بی‌سر و صدا میان ایالات متحده و اسرائیل شکل گرفته است که در ازای خودداری اسرائیل از هدف قرار دادن صنعت نفت و زیرساخت‌های هسته‌ای ایران، پاداش‌هایی به اسرائیل وعده داده شده تا خطر جنگ تمام‌عیار یک یا دو هفته پیش از انتخابات ایالات متحده کاهش یابد. 

ادعای ارتش اسرائیل درباره ترور سید هاشم صفی‌الدین
ارتش اسرائیل امروز سه‌شنبه بار دیگر مدعی شد در حمله سه هفته پیش در بیروت سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله را به شهادت رسانده است. 

پزشکیان: قیمت تمام شده بنزین ۸ هزار تومان است
مسعود پزشکیان در جریان تقدیم لایجه بودجه ۱۴۰۴ به مجلس با بیان اینکه میزان مصرف بنزین در سال جاری ۴۰ درصد بیشتر از سال ۹۸ است گفت: قیمت تمام شده بنزین ۸ هزار تومان است. رییس جمهور تاکید کرد: هر لیتر بنزین وارداتی نیز ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان است. او گفت که در صورت ادامه وضع موجود باید سال آینده ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بنزین وارد شود.

حقوق کارمندان دولت به طور متوسط ۲۸ درصد افزایش پیدا می‌کند
پورمحمدی رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: متوسط حقوق کارمندان دولتی ۲۸ درصد افزایش پیدا می‌کند. 

پزشکیان درباره فیلترینگ: روندی که انجام گرفته، به نفع مملکت نیست
مسعود پزشکیان رییس جمهور در حاشیه حضورش در جلسه مجلس با بیان اینکه تا آخر به حرف هایی که زده ایم پایبندیم، گفت: درباره فیلترینگ وزیر ارتباطات اطلاعاتی را جمع اوری کرده و این هفته گزارشی داده. قرار شده هم مجلس و قوه قضاییه و هم وزارت ارتباطات بنشینند جمع بندی کنند و مراحلی را که می توانیم انجام دهیم، پیاده کنیم. او افزود: بحث کارشناسی است. روندی که انجام گرفته، به نفع مملکت نیست. باید آن را برگردانیم. داریم تفاهم می کنیم با زبان و نگاه مشترک جلو برویم تا اختلاف و سوءتفاهم شکل نگیرد. او در پاسخ به اینکه بالاخره فیلترینگ برداشته می شود یا خیر، گفت: «گفتم که آره، ما داریم کار می کنیم.»

اظهارات نماینده مجلس درباره حادثه معدن طبس
میرمحمدی نماینده تفت و میبد در مجلس گفت: تخلیه گاز CO از بلوک C به بلوک B رفته است، ۱۵ دقیقه زمان وجود داشته که این عزیزان خارج شوند اما یک اتاق فرمان وجود نداشته که به ۲۸ کارگر که در آن بلوک مشغول به کار بوده اند اطلاع دهند. 

رییس سازمان برنامه درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۴
پورمحمدی رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر مصرف بنزین به صورت بی رویه افزایش پیدا کرده است گفت: اگر این مصرف ادامه پیدا کند باید از پول کارمند، گندم و... کم کنیم پول بنزین بدهیم. پورمحمدی تصریح کرد: در قانون بودجه دولت مکلف شده مصرف بنزین را مهار کند؛ این به معنای افزایش قیمت نیست. 

چمران: تصمیم گرفته شد که زاکانی فعلا به شورا نیاید
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در خصوص سؤال دو نفر از اعضای شورای شهر تهران (نجفی و تشکری هاشمی) از زاکانی، شهردار تهران گفت: سؤال آقای تشکری و خانم نجفی به دلیل وقت‌گیری جدا مطرح خواهد شد. قرار بود که این موضوع ۱۰ روزه رعایت نشود. البته شهردار آماده پاسخگویی بود اما به دلایل مسائل عمومی کشور، این موضوع به تعویق افتاده است. 

راستینه: قانون حجاب به‌زودی توسط قالیباف ابلاغ می‌شود
احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره قانون حجاب گفت: برخی از دستگاه‌ها ملاحظاتی را به رئیس مجلس اعلام کردند و قرار شد که این ملاحظات را ظرف مدت کمی برطرف کنند و سپس این قانون به دولت ابلاغ شود. 

طعنه عضو شورای شهر به زاکانی
مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا از پروژه تخریب  اعضای منتقد شورا خبر داد و گفت: انتقادهای ما پا روی دم کدام آقا زاده و داماد می گذارد که این پروژه های  تخریب  تعریف می شود. 

دستگیری هفت نفر در بیت‌المقدس به اتهام «همکاری با ایران برای ترور دانشمند هسته‌ای اسرائیل»
هفت نفر در بیت‌المقدس به اتهام برنامه‌ریزی برای «ترور یک دانشمند هسته‌ای اسرائیلی» و همچنین خرابکاری بازداشت شده‌اند. گفته شده که عکس دانشمندی که هدف حمله بوده، به یکی از این افراد داده شده است. به گزارش تایمز اسرائیل، این پرونده اخیر پنجمین مورد از این نوع پرونده‌ها در یک ماه گذشته در این کشور است. 

ادعای نشریه عبری: آرین طباطبایی، مظنون به افشای اسناد مربوط به برنامه های اسرائیل برای حمله به ایران است
روزنامه اسرائیل هایوم نوشت: آرین طباطبایی، مدیری در وزارت دفاع ایالات متحده، مظنون به افشای برنامه‌های حمله اسرائیل به ایران است. طبق گزارشی که شبکه اسکای نیوز ادعا می‌کند می‌کند که از چندین منبع در پنتاگون آمده است، طباطبایی، شهروند ایالات متحده با اصالت ایرانی، در دفتر وزیر دفاع لوید آستین به اسناد طبقه‌بندی شده‌ای درباره اسرائیل و ایران دسترسی گسترده‌ای داشته است. 

تایید شلیک چند موشک به پایگاه اصفهان توسط اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق ۱
سردار محمدعلی جعفری فرمانده سابق سپاه در مراسم بزرگداشت شهید عباس نیلفروشان، اظهار کرد: اسرائیل اصلا دستش به ایران نمی‌رسد. او [اسرائیل]باید با هواپیما‌های پیشرفته‌ای که امریکا به آنها داده و  اجازه از برخی کشور‌ها برای استفاده از آسمان آنها به ایران ضربه بزند، مانند غلطی که بعد از وعده صاق ۱ انجام داد و چند موشک به پایگاه اصفهان زد. 

نظرات بینندگان