arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

عراقچی: فردا پزشکیان با پوتین دیدار خواهد کرد

عراقچی به دیدارهای رئیس جمهور در حاشیه اجلاس سران بریکس در کازان روسیه اشاره کرد و افزود: فردا پزشکیان با روسای جمهور روسیه، چین، آفریقای جنوبی و برخی دیگر از کشورهای دیدار خواهند کرد. وی همچنین تصریح کرد: بحث غزه و لبنان بخشی از رایزنی‌های اجلاس سران و بخش‌های از سند پایانی خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از دیدار مسعود پزشکیان با روسای جمهور روسیه، چین، آفریقای جنوبی و برخی دیگر از کشورهای در حاشیه اجلاس سران بریکس در کازان روسیه خبر داد.
 
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اجلاس سران بریکس که که رئیس جمهور برای شرکت در آن به روسیه سفر کرده است، گفت: این اولین نشست سران بریکس است که ما به عنوان عضو رسمی در آن شرکت می‌کنیم. 
 
وی ادامه داد: بریکس به تدریج به یک قطب جدید جهانی تبدیل می‌شود، همچنین کشورهای عضو بریکس در حال تدوین و تنظیم سازوکارها و شیوه‌هایی هستند که دنیا را از انحصار غرب نجات دهد.
 
عراقچی تصریح کرد: این سازوکارها هم در حوزه‌های سیاسی و امنیتی و هم در حوزه‌های اقتصادی  و مالی است. ضمنا در حوزه اقتصادی بریکس اقدام به تشکیل بانک توسعه نوین کرده است.
 
وی با بیان اینکه بریکس جاذبه‌های خودش را پیدا کرده و اکنون حدود ۳۰ کشور مایل به پیوستن به بریکس هستند، گفت: در این اجلاس تصمیم بر این است که ده کشور دیگر به عنوان شریک به مجموعه بریکس افزوده شوند.
 
عراقچی همچنین به دیدارهای رئیس جمهور در حاشیه اجلاس سران بریکس در کازان روسیه اشاره کرد و افزود: فردا پزشکیان با روسای جمهور روسیه، چین، آفریقای جنوبی و برخی دیگر از کشورهای دیدار خواهند کرد.
 
وی همچنین تصریح کرد: بحث غزه و لبنان بخشی از رایزنی‌های اجلاس سران و بخش‌های از سند پایانی خواهد بود.
نظرات بینندگان