arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

در آغوش کشیدن بیش از ۳ دقیقه ممنوع؛ دستور فرودگاه نیوزیلند بحث‌برانگیز شد

در آغوش کشیدن عزیزان به هنگام خداحافظی، یکی از صحنه‌های معمول در فرودگاه‌هاست. حالا، اما فرودگاهی در نیوزیلند تصمیم گرفته است با این صحنه‌ها مقابله کند. به مسافرانی که شهر دنیدن نیوزیلند را ترک می‌کنند گفته شده است که اکنون محدودیت زمانی «۳ دقیقه‌ای» برای آغوش در فرودگاه وجود دارد. مقامات فرودگاهی گفته‌اند هدف از چنین تصمیمی، جلوگیری از ایجاد ازدحام و سد راه به خاطر آغوش‌های طولانی‌مدت بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در آغوش کشیدن عزیزان به هنگام خداحافظی، یکی از صحنه‌های معمول در فرودگاه‌هاست. حالا اما فرودگاهی در نیوزیلند تصمیم گرفته است با این صحنه‌ها مقابله کند.
 
به مسافرانی که شهر دنیدن نیوزیلند را ترک می‌کنند گفته شده است که اکنون محدودیت زمانی «۳ دقیقه‌ای» برای آغوش در فرودگاه وجود دارد.
 
مقامات فرودگاهی گفته‌اند هدف از چنین تصمیمی، جلوگیری از ایجاد ازدحام و سد راه به خاطر آغوش‌های طولانی‌مدت بوده است.
 
در خارج از ترمینال‌های این فرودگاه تابلوهایی به چشم می‌خورد که روی آن‌ها عبارت «حداکثر زمان آغوش گرفتن سه دقیقه» درج شده است.
 
روی این تابلوها همچنین نوشته شده کسانی که به دنبال «خداحافظی طولانی‌تر» هستند، به پارکینگ فرودگاه بروند. جایی که ۱۵ دقیقه فرصت برای خداحافظی با عزیزانشان برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
 
در حالی که بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی این حرکت را «غیرانسانی» ‌خوانده‌اند، مدیرعامل این فرودگاه بر درستی تصمیم خود پافشاری می‌کند.
 
دی بونو در این خصوص به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «ما به نقض حقوق اساسی بشر متهم شدیم که چطور جرأت می‌کنیم برای زمان آغوش دو نفر محدویت قائل شویم.»
 
او با این حال افزوده است که دیگران از این تغییر استقبال کرده‌اند. وی در توضیح این مطلب گفت این محدودیت برای «حفظ روند آرام» جابجایی مسافران وضع شده است و تابلوی نصب شده جهت یادآوری این نکته به مردم است که این مکان فقط برای «خداحافظی سریع» است.
 
در برخی از فرودگاه‌ها در انگلستان جریمه‌هایی برای توقف بیش از حد خودروها اعمال می‌شود، اما تا به حال تعیین محدودیت زمانی برای روابط عاطفی بین مسافران دیده نشده بود.
 
آقای دن در توضیح رویکرد «عجیب و غریب» فرودگاه می‌گوید سه دقیقه «زمان زیادی برای توقف، خداحافظی با عزیزانتان و سپس ترک فرودگاه» است.
 
او با بیان اینکه وضع این محدودیت زمانی «واقعاً روش خوبی برای قطع آغوش‌ها و خداحافظی» است، گفت یک آغوش ۲۰ ثانیه‌ای به اندازه کافی طولانی است تا هورمون‌های تقویت کننده سلامتی اکسی توسین و سروتونین را آزاد کنند. هر چیزی طولانی‌تر «واقعاً ناخوشایند» است.
 
علیرغم وضع قانون جدید، مدیرعامل فرودگاه به مسافران اطمینان داده است که نیازی به نگرانی بیش از حد در مورد اجرای قانون ندارند چرا که «ما پلیس آغوش نداریم.»
 
فرودگاه دنیدن یک فرودگاه متوسط در شهر دنیدن است. این شهر با جمعیت ۱۳۵ هزار نفر دومین شهر بزرگ جزیره جنوبی در نیوزیلند به شمار می‌رود.
 
منبع: یورونیوز
نظرات بینندگان