arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

ولیعهد کویت به عراقچی: اجازه استفاده از قلمروی خود برای آسیب زدن به همسایگان را نمی‌دهیم

ولیعهد کویت در دیدار امروز عراقچی با بیان اینکه اجازه سوءاستفاده از قلمروی زمینی، دریایی یا هوایی‌ خود برای آسیب زدن به کشورهای همسایه را نمی‌دهیم، گفت که کویت هرگونه ناامنی و تنش در منطقه را به ضرر کل کشورها و مردمان این منطقه می‌داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: ولیعهد کویت در دیدار امروز عراقچی با بیان اینکه اجازه سوءاستفاده از قلمروی زمینی، دریایی یا هوایی‌ خود برای آسیب زدن به کشورهای همسایه را نمی‌دهیم، گفت که کویت هرگونه ناامنی و تنش در منطقه را به ضرر کل کشورها و مردمان این منطقه می‌داند.
 
سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که برای رایزنی با مقام‌های ارشد بحرین و کویت به جنوب خلیج فارس سفر کرد، صبح امروز (سه‌شنبه) اول آبان ماه با ولیعهد و وزیر امور خارجه کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
ولیعهد کویت شیخ صباح خالد الحمد الصباح در دیدار عراقچی با تأکید بر اهمیت حفظ و ارتقای حسن همجواری و رابطه برادرانه بین دو ملت ایران و کویت، خواستار بسیج ظرفیت‌های کشورهای منطقه برای توقف جنگ، کمک به آوارگان و جلوگیری از تشدید ناامنی در منطقه شد و آمادگی کویت برای همکاری و هماهنگی در این زمینه را اعلام کرد.
 
ولیعهد کویت همچنین اراده این کشور مبنی بر ممانعت از هرگونه سوءاستفاده از قلمروی زمینی، دریایی یا هوایی کویت برای آسیب زدن به کشورهای همسایه را خاطرنشان و تصریح کرد که کویت هرگونه ناامنی و تنش در منطقه را به ضرر کل کشورها و مردمان این منطقه می‌داند و از همه ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از بروز چنین وضعیتی استفاده خواهد کرد.
 
در این دیدار، که عبدالله علی الیحیا وزیر خارجه کویت نیز حضور داشت، وزیر امور خارجه ایران ضمن تشریح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد آخرین وضعیت منطقه، سیاست حسن همجواری و همکاری مشترک برای تامین امنیت و ثبات منطقه را جزء اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند و تصریح کرد که دولت چهاردهم مسیر و سیاست همسایگی دولت سیزدهم را با قوت دنبال می‌کند.
 
عراقچی با اشاره به رایزنی‌های فشرده دو هفته اخیر با کشورهای منطقه که از لبنان و سوریه شروع شد، ادامه تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر در غزه و لبنان را بسیار خطرناک توصیف کرد و خواستار تلاش بیش از پیش همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی برای توقف فوری نسل‌کشی و جلوگیری از انهدام زیرساخت های حیاتی در لبنان و غزه شد. 
 
وزیر امور خارجه با انتقاد شدید از بی‌کیفرمانی رژیم اشغالگر به دلیل برخورداری از حمایت همه‌جانبه آمریکا و چند کشور دیگر غربی، بر اهمیت هم‌افزایی بیشتر کشورهای منطقه و استفاده از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی، دیوان بین‌المللی دادگستری، دیوان بین‌المللی کیفری و سایر ارگان‌های بین‌المللی برای مؤاخذه و محاکمه سران رژیم اسرائیل تأکید کرد.
نظرات بینندگان