arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

هواپیمای باری حامل شهروندان روسیه در سودان ساقط شد / برخی رسانه ها: گروه جدایی‌طلب «نیروهای واکنش سریع سودان» این هواپیما را هدف قرار داده‌اند

رسانه‌های روسیه گزارش داده‌اند یک هواپیمای باری که احتمالاً حامل شهروندان روسیه بوده در سودان هدف قرار گرفته و ساقط شده است. تعداد دقیق افرادی که در این حادثه زخمی یا کشته شده‌اند هنوز مشخص نیست اما ایلوشین۷۶ معمولا ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: یک فروند هواپیمای ترابری از نوع ایلوشین 76 که احتمالاً حامل شهروندان روسیه بوده در غرب سودان هدف قرار گرفته و سقاط شده است.
 
رسانه‌های روسیه گزارش داده‌اند یک هواپیمای باری که احتمالاً حامل شهروندان روسیه بوده در سودان هدف قرار گرفته و ساقط شده است. 
 
گزارش‌های اولیه حاکی است این هواپیمای ترابری ایلوشین-76T در غرب سودان سقوط کرده است. سفارت روسیه در سودان در حال تلاش برای روشن کردن جزئیات ماجرا است. 
 
یکی از مسائلی که باعث پیچیده شدن ماجرا شده این است که محل سقوط این هواپیما در منطقه جنگ‌زده دارفور است.
 
تعداد دقیق افرادی که در این حادثه زخمی یا کشته شده‌اند هنوز مشخص نیست اما ایلوشین۷۶ معمولا ظرفیت حمل پنج سرنشین را دارد.
 
کانال تلگرامی ASTRA با استناد به منابع سودانی که جنگ داخلی در این کشور را رصد می‌کنند نوشته که این هواپیما در منطقه «مالها» در شمال دارفور هدف قرار گرفته و سقوط کرده است. 
 
ادعا شده که گروه جدایی‌طلب «نیروهای واکنش سریع سودان» موسوم به RSF به اشتباه این هواپیما را هدف قرار داده‌اند.
 
پایگاه یاهونیوز گزارش داده اسناد کشف شده از محل حادثه نشان می‌دهد که هواپیمای مذکور احتمالاً به یک شرکت هواپیمایی که امارات از آن برای تسلیح RSF استفاده می‌کرده مرتبط است. امارات متحده ادعاها درباره تلاش برای تسلیح این گروه را تکذیب کرده است. 
 
گروه RSF از آوریل 2023 درگیر جنگ با ارتش سودان بوده است. این گروه در بیانیه‌ای درباره حادثه امروز گفته که یک «هواپیمای جنگی خارجی» که به ارتش سودان کمک می‌رسانده را ساقط کرده است. 
 
این گروه مدعی شده که هواپیمای مذکور بر سر غیرنظامیان بمب می‌ریخته است.
نظرات بینندگان