arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۳۰ مهر ۱۳۸۰: احتمال استعفای دسته جمعی در صورت بازداشت نمایندگان

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقاى [علی‌اصغر] هادى‌زاده، نماينده دليجان و محلات آمد. براى ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان، براى مشورت دربارة مراسم شهيد [فضل‌الله] محلاتى، وقت خواست وگفت، وضع روحى نمايندگان مجلس، به خاطر اقدامات قوه قضایيه و شوراى نگهبان، خوب نيست وگفت، احتمال استعفاى دسته‌جمعى در صورت بازداشت نمايندگان هست. از من خواست كه براى حل مشكل كمك كنم. از دوم خردادى‌ها و جانباز است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۳۰ مهر ۱۳۸۰: شوراى اتحاديه انجمن‌هاى اسلامى دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامى آمدند. گفتند، اتحاديه بيش از 30 انجمن عضو دارد و قوى‌ترين مجموعه است و از متلاشي‌شدن [دفتر] تحكيم وحدت، ابراز شادمانى‌كردند و از آقاى [محسن] قمى، مسئول نهاد نمایندگی رهبرى در دانشگاه‌ها،به خاطر بى‌توجهى نسبت به خودشان و كمك زياد به تحكيم، شكايت كردند و برخلاف اتحاديه انجمن‌هاى اسلامى مستقل دانشگاه آزاد اسلامى، از آقاى سيادتى، مسئول انجمن‌ها ابراز رضايت نمودند و نمونه‌هايى از كارها را ارایه دادند. 
 
آقاى [علی‌اصغر] هادى‌زاده، نماينده دليجان و محلات آمد. براى ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان، براى مشورت دربارة مراسم شهيد [فضل‌الله] محلاتى، وقت خواست وگفت، وضع روحى نمايندگان مجلس، به خاطر اقدامات قوه قضایيه و شوراى نگهبان، خوب نيست وگفت، احتمال استعفاى دسته‌جمعى در صورت بازداشت نمايندگان هست. از من خواست كه براى حل مشكل كمك كنم. از دوم خردادى‌ها و جانباز است. 
 
[آقای محمد صمدی]، مسئول [سازمان] جنگل‌ها و مراتع آمد. گزارشى از وضع جنگل‌ها و مراتع داد و گفت، به خاطر فشار برداشت چوب از جنگل را كم كرده‌اند و مشكلات در واگذارى اراضى باير به مردم براى احيا را شرح داد كه معمولاً از طريق دادگاه‌ها انجام مى‌شود و مانع سرمايه‌گذارى و اعتماد است و خواست مجمع [تشخیص مصلحت نظام] فكرى بكند.  
 
عصر جمعى از اساتيد جامعه‌شناسى [انجمن مهندسى جامعه‌شناسان] آمدند و از عدم توجه مسئولان به محققان جامعه‌شناسى و عدم استفاده از تحصيل آنها در تصميمات گفتند و از من خواستندكه براى فعال‌شدن‌شان كمك‌كنم. راهكارهايى پيشنهاد شد و قرارشد پيگيرى شود. 
 
بمباران افغانستان ادامه دارد. روى هرات و مراكز تجمع طالبان متمركز شده و با فشارى كه روى طالبان در جبهه‌ها آمده، جبهه متحد به مزارشريف نزديك شده و اروپایيان حمايت از ظاهرشاه را علنى‌كرده‌اند. فشار اسرایيل بر فلسطينى‌ها زياد است. [یاسر] عرفات، [رییس تشکیلات خودگردان فلسطین]، جبهه خلق [برای آزادی فلسطین] را غيرقانونى اعلام كرده است. 
 
ديشب بعد از اعلام شكست تيم ملى فوتبال ايران از بحرين، در تهران و بسيارى از شهرها، افرادى به خيابان ريخته‌اند و خرابكارى زيادى كرده‌اند و عليه نظام شعار داده‌اند و صدها نفرشان هم بازداشت شده‌اند. ديشب هم با پخش شايعه اقدام فيفا در اثر شكايت ايران، براى ابطال نتيجه مسابقه بحرين، باز اخلالگرانى در خيابان‌ها جمع شده‌اند. رهبرى قرار بود فردا به اصفهان بروند، اعلام كردند به خاطر سرماخوردگى يك هفته تأخير مى‌اندازند. يك طاق نصرت هم در اصفهان آتش‌گرفته است.
نظرات بینندگان