arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۸ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

بلینکن بار دیگر به خاورمیانه سفر می‌کند

وزارت خارجه آمریکا دوشنبه 30 مهر اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه به خاورمیانه سفر خواهد کرد. وزارت خارجه در بیانیه خود گفت که بلینکن با رهبران منطقه خاورمیانه درباره اهمیت پایان‌دادن به جنگ غزه و راه‌های تدوین طرح پس از جنگ در این منطقه فلسطینی و همچنین چگونگی دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک برای مناقشه اسرائیل و حزب الله لبنان گفت‌وگو خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العربیه: وزارت خارجه آمریکا دوشنبه 30 مهر اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه به خاورمیانه سفر خواهد کرد.
 
وزارت خارجه در بیانیه خود گفت که بلینکن با رهبران منطقه خاورمیانه درباره اهمیت پایان‌دادن به جنگ غزه و راه‌های تدوین طرح پس از جنگ در این منطقه فلسطینی و همچنین چگونگی دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک برای مناقشه اسرائیل و حزب الله لبنان گفت‌وگو خواهد کرد.
 
بیانیه وزارت خارجه گفته است که سفر دیپلماتیک بلینکن از اسرائیل آغاز خواهد شد، اما سایر کشورها را مشخص نکرده است.
 
طبق بیانیه، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر خود به منطقه، در مورد اهمیت پایان‌دادن به جنگ در غزه، آزادی گروگان‌ها و کاهش درد و مشقت مردم فلسطین گفت‌وگو خواهد کرد.
 
این بیانیه افزود، بلینکن درباره آماده‌سازی برای دوره پس از جنگ و لزوم ترسیم مسیر جدیدی که فلسطینی‌ها را قادر می‌سازد زندگی خود را بازسازی کنند، بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.
 
این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین قرار است بر لزوم ارسال مواد غذایی بیشتر، دارو و سایر کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه تاکید کند.
 
این یازدهمین سفر بلینکن به منطقه خاورمیانه از زمان حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر 2023 است.
 
سفر یلینکن به خاورمیانه تنها چند ساعت پس از ورود آموس هوکشتاین فرستاده آمریکا به پایتخت لبنان در روز دوشنبه صورت می‌گیرد.
نظرات بینندگان