arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

گراهام، سناتور جمهوری‌خواه: پیش‌بینی می‌کنم اسرائیل «به زودی» یک حمله متقابل علیه ایران انجام دهد، البته اطلاعات مستقیمی ندارم

در حالی که کمتر از دو هفته به انتخابات سرنوشت ساز ریاست‌جمهوری آمریکا بیشتر باقی نمانده، سناتور لیندسی گراهام در مصاحبه‌ای گفت که پیش‌بینی می‌کند اسرائیل «به زودی» یک حمله متقابل «سخت» علیه ایران انجام دهد. وی گفت: «من اطلاعات مستقیمی ندارم، اما می‌دانم که آن‌ها (اسرائیلی‌ها) در ضربه زدن بسیار جدی هستند. فکر می‌کنم (حمله) به زودی انجام خواهد شد و فکر می‌کنم ضربه سختی خواهد بود.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یورونیوز: در حالی که کمتر از دو هفته به انتخابات سرنوشت ساز ریاست‌جمهوری آمریکا بیشتر باقی نمانده، سناتور لیندسی گراهام در مصاحبه‌ای گفت که پیش‌بینی می‌کند اسرائیل «به زودی» یک حمله متقابل «سخت» علیه ایران انجام دهد.
 
گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از کارولینای جنوبی در برنامه «میت د پرس» از شبکه ان‌بی‌سی به مجری، کریستن ولکر، گفت: «من اطلاعات مستقیمی ندارم، اما می‌دانم که آن‌ها (اسرائیلی‌ها) در ضربه زدن بسیار جدی هستند. فکر می‌کنم (حمله) به زودی انجام خواهد شد و فکر می‌کنم ضربه سختی خواهد بود.»
 
گراهام افزود: «باید هرچه بتوانند ایران، حزب‌الله و حماس را تضعیف کنند، چون این برای منطقه بهتر است.»
 
امکان حمله متقابل اسرائیل از همان زمان حمله ایران مطرح بود، اما اکنون در شرایط ویژه‌ای مطرح شده است. روز شنبه، دو رسانه آمریکاییِ آکسیوس و سی‌ان‌ان از درز دو سند اطلاعاتی محرمانه آمریکا درباره جزئیات آمادگی اسرائیل برای حمله به ایران در یک کانال تلگرامی خبر دادند.
 
عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل، «کلید ماجرا»
 
سناتور گراهام روز یکشنبه گفت: «فکر می‌کنم توافق عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل که کلید ماجراست، اکنون بیش از هر زمان دیگری امکان‌پذیر شده است.»
 
وی تأکید کرد: «در حال حاضر فرصتی وجود دارد نه تنها برای پایان دادن به درگیری‌ها، بلکه برای جایگزینی حماس برای همیشه. و راه انجام این کار آن است که روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل عادی شود. با مرگ سنوار، اکنون درها باز است تا نه تنها راهی برای واگذاری قدرت در غزه و در نهایت لبنان به دست اسرائیل پیدا شود، بلکه این مناطق توسط یک ائتلاف عربی جایگزین شود که بتوانند زندگی بهتری برای فلسطینی‌ها فراهم کنند.»
 
او افزود: «هرگز به این اندازه امیدوار نبوده‌ام که عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و اسرائیل ممکن است. من یک سال و نیم با دولت بایدن کار کرده‌ام. فکر می‌کنم ما بسیار نزدیک هستیم.»
نظرات بینندگان