arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

روزهای حراج سکه زیاد شد/ضرب و عرضه انواع سکه به تاریخ هر سال

بانک مرکزی از ضرب و عرضه انواع سکه بهار آزادی به تاریخ هر سال خبر داد و اعلام کرد: روزهای حراج و میزان عرضه سکه در مرکز مبادله به ۳ روز در هفته افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: بانک مرکزی از ضرب و عرضه انواع سکه بهار آزادی به تاریخ هر سال خبر داد و اعلام کرد: روز‌های حراج و میزان عرضه سکه در مرکز مبادله به ۳ روز در هفته افزایش یافت.

همزمان با ثبت رکورد‌های نجومی سکه در بازار و افزایش تب خرید سکه از سوی مردم و دلال‌ها بانک مرکزی از بسته جدیدی برای مدیریت این بازار رونمایی کرد.

طبق خبر جدید این بانک، با توجه به ملاحظات قانونی و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده در بانک مرکزی، بزودی انواع سکه بهار آزادی به تاریخ هر سال تولید و عرضه می‌شود.

از هفته جاری نیز روز‌ها و میزان عرضه و فروش سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزایش یافته و معاملات حراج انواع سکه در سه روز در هفته (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) برگزار خواهد شد.

بانک مرکزی با تشریح دلایل افزایش شارپی قیمت سکه تأکید کرده: با توجه به افزایش قیمت انس جهانی طلا و از طرف دیگر تشدید معاملات سفته بازی طلا، نرخ موجود سکه در بازار شدید حبابی است و احتمال ریزش آن وجود دارد؛ لذا به مردم عزیز توصیه می‌شود در صورت نیاز خرید خود را از طریق مرکز مبادله ارز و طلا انجام دهند.

نظرات بینندگان