arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۱ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

هشدار کاهش دما و بارش در برخی نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش دما و بارش باران در برخی مناطق کشور از جمعه (۲۷ مهر) خبر داد و به مردم توصیه کرد که برای سفرهای خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش دما و بارش باران در برخی مناطق کشور از جمعه (۲۷ مهر) خبر داد و به مردم توصیه کرد که برای سفرهای خود برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند
صادق ضیاییان اعلام کرد که در روز چهارشنبه (۲۵ مهر) جوی آرام و پایدار در اکثر مناطق کشور حاکم خواهد بود. تنها در ساعات بعدازظهر، برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، غرب سواحل دریای خزر و جنوب سیستان و بلوچستان با افزایش ابر و رگبار پراکنده مواجه خواهند شد. همچنین، در شهرهای بزرگ مانند کرج، تهران، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه، ضیاییان به وضعیت جوی در روز پنجشنبه (۲۶ مهر) اشاره کرد و گفت که در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر، افزایش ابر و رگبار پراکنده وجود خواهد داشت. همچنین، در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از جمعه و شنبه (۲۷ و ۲۸ مهر) با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی و بارش باران همراه با کاهش نسبی دما در غرب مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت.

ضمناً، در روزهای جمعه و شنبه، در برخی نقاط غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی همچنین اشاره کرد که روز یکشنبه بارش باران در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان، گاهی با رعد و برق و وزش باد ادامه خواهد داشت و در ارتفاعات، بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران در روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر صاف تا کمی ابری خواهد بود، با وزش باد و حداکثر دمای ۲۷ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد.

ضیاییان در پایان یادآور شد که شهرکرد با کمینه دمای ۲ و صفر درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها در این روزها معرفی شدند.

با توجه به تغییرات دما و احتمال بارش باران، از مردم خواسته شده است تا در برنامه‌ریزی‌های خود احتیاط‌های لازم را به عمل آورند.

نظرات بینندگان