arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

افزایش بارش باران در استان‌های شمالی و غربی کشور؛ پیش‌بینی هوای متغیر در روزهای آینده

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از افزایش ابر، بارش باران و وزش باد در چندین استان کشور خبر داد. این پیش‌بینی‌ها حاکی از تغییرات جوی قابل توجهی در روزهای آینده است که می‌تواند بر فعالیت‌های روزمره و کشاورزی تاثیر بگذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از افزایش ابر، بارش باران و وزش باد در چندین استان کشور خبر داد. این پیش‌بینی‌ها حاکی از تغییرات جوی قابل توجهی در روزهای آینده است که می‌تواند بر فعالیت‌های روزمره و کشاورزی تاثیر بگذارد.
صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، از افزایش بارش باران و وزش باد در برخی مناطق کشور طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد. این وضعیت جوی به ویژه در استان‌های شمالی و غربی پیش‌بینی شده است.

ضیاییان، بارش باران در استان‌های گیلان، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی قابل انتظار است. این بارش‌ها ممکن است با رعد و برق نیز همراه باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای کشور درباره وضعیت جوی در روزهای آینده گفت:

چهارشنبه (۲۵ مهر): بارش باران در برخی مناطق شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر.
پنجشنبه (۲۶ مهر): بارش‌ها ادامه خواهد داشت و برخی مناطق شمال غرب کشور تحت تاثیر این سیستم جوی قرار خواهند گرفت.
جمعه (۲۷ مهر): رگبار پراکنده و وزش باد در شمال غرب، شمال زنجان و غرب سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.
شنبه (۲۸ مهر): بارش‌ها در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و بخشی از اردبیل ادامه خواهد داشت.
برای پایتخت کشور، تهران، پیش‌بینی می‌شود که فردا (۲۵ مهر) آسمانی صاف تا کمی ابری داشته باشد. دما در این روز بین ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتیگراد متغیر خواهد بود. همچنین، در روز بعد (۲۶ مهر) آسمان کمی ابری و وزش باد پیش‌بینی می‌شود با دماهایی مشابه روز قبل.

این تغییرات جوی ممکن است بر فعالیت‌های روزمره و به ویژه کشاورزی تاثیرگذار باشد. لذا توصیه می‌شود که شهروندان به پیش‌بینی‌های جوی توجه داشته باشند و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی را انجام دهند.

با توجه به شرایط جوی پیش‌بینی شده، به نظر می‌رسد که روزهای آینده شاهد بارش باران و تغییرات جوی قابل توجهی در برخی استان‌های کشور خواهیم بود. به همین دلیل، دقت در برنامه‌ریزی‌های روزانه و اتخاذ تدابیر مناسب بسیار مهم است.

نظرات بینندگان