arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۳ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳
در پاسخ به «انتخاب»؛

ادعای روابط عمومی هواپیمایی آتا: سندی برای غیرقانونی بودن خوش آمدگویی به زبان ترکی در پرواز تبریز وجود ندارد

روابط عمومی تبریز شرکت آتا گفت:  «یک نفر چند روز پیش توییت کرد که در پرواز آتا، ترکی خوش آمدگویی کرده‌اند. من نمی‌دانم مشکل کجاست؟ چند روزیست که این بحث مطرح شده و برخی گفته‌اند گویا مهماندار پرواز اخراج شده است. متنی هم از طرف آتا منتشر کرده‌اند، اما ما تکذیب کردیم و هیچکس اخراج نشده است. کسی که آن متن را امضا کرده است هم وجود ندارد. ما در پرواز‌های مسیر تبریز به تهران و تبریز به تهران به فارسی و انگلیسی و ترکی خوش آمد گویی می‌کنیم. این اتفاق هم فقط برای پرواز تبریز است و سندی برای غیرقانونی بودن آن وجود ندارد.» 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ماجرا از اینجا شروع شد که یکی از فعالین توییتری اعلام کرد در پرواز 5606 تهران-تبریز آتا، اقدام به خوش آمدگویی به زبان ترکی شده و این اتفاق در دو هفته اخیر اجرایی شده است. برخی این اقدام را به پان ترک‌ها مرتبط دانستند. اگرچه برخی نیز معتقدند که در پرواز تهران-تبریز این اتفاق از گذشته مرسوم بوده و همواره خوش آمدگویی ترکی جریان داشته است.
 
روابط عمومی آتا تهران در پاسخ به خبرنگار انتخاب درباره این اتفاق گفت که باید به مصاحبه آقای زنوزی مراجعه کرد.
 
روابط عمومی تبریز شرکت آتا در پاسخ به خبرنگار «انتخاب» گفت:  «یک نفر چند روز پیش توییت کرد که در پرواز آتا، ترکی خوش آمدگویی کرده‌اند. من نمی‌دانم مشکل کجاست؟ چند روزیست که این بحث مطرح شده و برخی گفته‌اند گویا مهماندار پرواز اخراج شده است. متنی هم از طرف آتا منتشر کرده‌اند اما ما تکذیب کردیم و هیچکس اخراج نشده است. کسی که آن متن را امضا کرده است هم وجود ندارد. ما در پرواز‌های مسیر تبریز به تهران و تبریز به تهران به فارسی و انگلیسی و ترکی خوش آمد گویی می‌کنیم. این اتفاق هم فقط برای پرواز تبریز است و سندی برای غیرقانونی بودن آن وجود ندارد. » 
 
در ادامه مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، درباره خوش آمدگویی پرواز‌ها به «انتخاب» گفت:  «معمولاً شرکت‌های هواپیمایی که عمده مسافرینشان با یک زبان خاص پرواز می‌کنند، سعی می‌کنند از مهماندارانی با تسلط به آن زبان استفاده کنند. مثلاً برای پرواز‌های ژاپن، مهماندار ژاپنی در ایران ایر استخدام شده بود. برخی از کشور‌های عربی نیز این کار را می‌کنند. در مورد تبریز اطلاعات مشخصی نداریم که چه اتفاقی افتاده است. »
 
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، درباره پروتکل خوش آمدگویی مهماندار‌ها به «انتخاب» گفت:  «برخی از قوانین تعریف و تفسیر دارد. اگر همین قوانین را در حوزه حقوقی بررسی کنید، نیازمند تفسیر متفاوت است. به همین خاطر ما موضوع را مدیریت کردیم و اطلاعیه‌ای نیز به زودی منتشر می‌شود. »
نظرات بینندگان