arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ایرانی: تهران اعراب را تهدید نکرده؛ پیام ایران دو جنبه دارد «ترغیب آن‌ها به کمک برای برقراری آتش‌بس در منطقه و هشدار که اگر اسرائیل حمله کند، نباید به هیچ وجه این حمله را تسهیل کنند» / نگاه مشاور سابق بن زاید به تنش‌ها بین ایران و اسرائیل

علی شهابی، مفسر سیاسی نزدیک به دربار سعودی، گفت: «ایرانی‌ها ممکن است تهدید کنند که به زیرساخت‌های نفتی سعودی حمله خواهند کرد، بنابراین این یک نگرانی است. عربستان نمی‌خواهد تشدید تنش داشته باشد، اما برای این احتمال آماده است.» 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ایرانی می گوید که تهران اعراب را تهدید نکرده است.
 
 
به گزارش «انتخاب»؛  فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ایرانی گفت: تهران کشورهای خلیج فارس را تهدید نکرده است اما پیام ایران دو جنبه دارد: «ترغیب آن‌ها به کمک برای برقراری آتش‌بس در منطقه و هشدار به آن‌ها که اگر اسرائیل به ایران حمله کند، نباید به هیچ وجه این حمله را تسهیل کنند.»
 
علی شهابی، مفسر سیاسی نزدیک به دربار سعودی، نیز گفت: «ایرانی‌ها ممکن است تهدید کنند که به زیرساخت‌های نفتی سعودی حمله خواهند کرد، بنابراین این یک نگرانی است. عربستان نمی‌خواهد تشدید تنش داشته باشد، اما برای این احتمال آماده است.» 
 
وی افزود: مقامات عربی و ایرانی گفتند که ایران در تلاش است تا آشتی شکننده‌ای را با رقبای سرسخت خود، مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی، حفظ کند و پیام آن‌ها این است که باید درباره «اختلافات» و «سوء تفاهم‌ها» برای حل مسائل منطقه‌ای گفتگو کنند.
 
عبدالخالق عبدالله، مشاور سابق بن زاید رئیس امارات و از جمله چهره های بانفوذ در ابوظبی در گفتگو با فایننشال تایمز گفت:  «ما از تضعیف ایران و نیروهای نیابتی آن توسط [اسرائیل] سود می‌بریم، اما این وسط هزینه جسورتر شدن نتانیاهو هم وجود دارد. ما در این گیر افتاده‌ایم....»
نظرات بینندگان