arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۷ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۲۲ مهر ۱۴۰۳؛ از تنش در مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور پزشکیان تا کشف جسد سه نفر در آتش سوزی بازار آهن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

فارن پالیسی: اولین سلاح هسته‌ای ایران قابل حمل با موشک خواهد بود
فارن پالیسی نوشت: می‌توان تقریبا با قطعیت گفت که اولین سلاح هسته‌ای ایران قابل حمل با موشک خواهد بود، زیرا این طراحی‌ای است که تهران در طی بیش از ۲۰ سال گذشته مشغول کار بر روی آن بوده است. تهران می‌تواند این سلاح را در طی چند ماه به طور کامل تولید کرده و به کار بگیرد. این کار چند سال طول نخواهد کشید و ایران مطمئنا می‌توانسته تمام تجهیزات سرجنگی غیرهسته‌ای را که برای این وسیله نیاز دارد، قبل از اینکه آن را با هرگونه اورانیوم غنی شده پر کند تولید نماید.

قالیباف: اگر از حریم کشور‌های همسایه برای تجاوز به ایران استفاده شود به همان نقطه پاسخ داده خواهد شد
قالیباف در پاسخ به سوالی درباره حمله و تجاوز احتمالی اسرائیل به ایران که خودش آن را پاسخ به ایران می‌نامد، گفت، ایران هم به هر گونه تجاوز احتمالی اسرائیل پاسخ محکم می‌دهد و هم به هر نقطه‌ای که تجاوز از آنجا صورت بگیرد، پاسخ می‌دهد.

امریکا سیستم THAAD را به اسرائیل منتقل می‌کند
یدیعوت احارونت نوشت: ایالات متحده فوراً این سیستم دفاع موشکی را به اسرائیل منتقل خواهد کرد تا به رهگیری تهدیدات احتمالی موشک‌های بالستیک از سوی ایران کمک کند، زیرا تنش‌ها در منطقه تشدید می‌شود. 

کشف جسد سه نفر در آتش سوزی بازار آهن
براساس اعلام سخنگوی سازمان آتش نشانی جسد ۳ نفر از همشهریان در یکی از مغازه های محل آتش سوزی بازار آهن شادآباد تهران کشف شده است.

تهران اعراب را تهدید نکرده
فایننشال تایمز به نقل از یک مقام ایرانی گفت: تهران کشورهای خلیج فارس را تهدید نکرده است اما پیام ایران دو جنبه دارد: «ترغیب آن‌ها به کمک برای برقراری آتش‌بس در منطقه و هشدار به آن‌ها که اگر اسرائیل به ایران حمله کند، نباید به هیچ وجه این حمله را تسهیل کنند.» علی شهابی، مفسر سیاسی نزدیک به دربار سعودی، نیز گفت: «ایرانی‌ها ممکن است تهدید کنند که به زیرساخت‌های نفتی سعودی حمله خواهند کرد، بنابراین این یک نگرانی است. عربستان نمی‌خواهد تشدید تنش داشته باشد، اما برای این احتمال آماده است.» 

ایالات متحده از طریق کانال‌های پنهانی از تهران خواسته است که در صورت حمله اسرائیل، واکنشی سنجیده داشته باشد
 سی ان ان به نقل از یک مقام آمریکایی  گفت: ایالات متحده از طریق کانال‌های پنهانی از تهران خواسته است که در صورت حمله اسرائیل، واکنشی سنجیده داشته باشد. وی افزود: ما واقعاً نمی‌دانیم [ایران] چه خواهد کرد؛ افراد کلیدی در داخل ایران ایده‌های متفاوتی درباره چگونگی و زمان پاسخگویی به اسرائیل خواهند داشت، اما این موضوع به میزان و دامنه اقدام اسرائیل، بستگی خواهد داشت .

۵ مسموم و یک فوتی براثر مصرف مشروبات الکلی در زنجان
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان زنجان از فوت یک نفر و مسمومیت پنج نفر براثر مصرف مشروبات الکلی آلوده به متانول در استان زنجان خبر داد. 

العربی‌الجدید: عراقچی احتمالا بزودی به مصر سفر می‌کند
منابع در گفت‌وگو با العربی الجدید احتمال دادند «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران به زودی برای بررسی مجموعه‌ای از پرونده‌های مشترک و دیدگاه دو طرف درباره تحولات منطقه به قاهره سفر کند. به گفته این منابع، قرار است عراقچی پیام مکتوبی را از «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران درباره تحرکات کنونی برای آرام کردن وضعیت منطقه به قاهره منتقل کند. دیپلمات سابق گفت: سفر پیش بینی شده عراقچی به قاهره در راستای اهمیت بالای تماس‌ها و سفرهای دیپلماتیک ایران قبل از هرگونه پاسخ احتمالی اسرائیل است. اگر پاسخ اسرائیل بزرگتر از حد انتظار باشد ما با یک جنگ منطقه‌ای و چه بسا جهانی روبرو خواهیم شد.

تنش در مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور پزشکیان
مسعود پزشکیان رییس جمهور که برای مراسم آغاز سال تحصیلی به دانشگاه تهران رفته، در واکنش به سروصدای اعتراض آمیز برخی حاضران قبل از آغاز سخنرانی خود گفت: دانشجو که شلوغ نمی‌کند. بگذارید حرفم را بزنم. او در واکنش به ادامه این تنش‌ها گفت: جلسه را به هم نزنید. اگر می‌خواهید جلسه را به هم بزنید، ما برویم و شما حرف بزنید. شلوع نکنید. در حالی که یکی از دانشجویان یکی از تشکل‌های دانشجویی جلو آمده بود و تقاضای سخنارنی داشت، پزشکان پاز دانشجویان خواست تا یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب کرده و روی سن بفرستند. این دانشجو نیز به بالای سن رفت تا قبل از سخنرانی پزشکیان اظهارات خود را بیان کند.این فرد از اعضای بسیج انشجویی بود که عکس او در کنار جلیلی نیز منتشر شد. همچنین در ادامه، اعتراض یکی از حاضران در سالن که دانشجو نبود، نیز واکنش پزشکیان را به همراه داشت.

نظرات بینندگان