arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۷ مهر ۱۴۰۳؛ از تکذیب انتقال پیکر سید حسن نصرالله به ایران تا آخرین وضعیت سلامت سردار قاآنی، هاشم صفی الدین و یحیی سنوار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

هشدار امارات درباره درگیری نظامی بزرگ بین اسرائیل و ایران
عبدالخالق عبدالله، مشاور سابق بن زاید رئیس امارات و از جمله چهره‌های بانفوذ در ابوظبی در  روزنامه نشنال امارات نوشت:  کشور‌های حوزه خلیج فارس برای یک درگیری نظامی بزرگ بین اسرائیل و ایران آماده می‌شوند که اگر اتفاق بیفتد، ششمین جنگ در خاورمیانه در حدود ۴۰ سال اخیر خواهد بود. 

معاون نیروی قدس سپاه: حال سردار قاآنی خوب است
ایرج مسجدی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه امروز درباره سلامتی سردار قاآنی گفت: بسیاری از ما می‌پرسند‌که سردار قاآنی چه شد؟ ایشان در صحت و سلامت است و مشغول فعالیت هستند. برخی می‌گویند که بیانیه بدهید. چرا بیانیه؟ نیازی نیست چنین اقدامی انجام شود. 

عبور پنج راکت حزب‌الله از دفاع ضد هوایی‌ اسرائیل 
پس از آنکه پنج راکت حزب‌الله لبنان روز یکشنبه با عبور از گنبد آهنین به شهر بندری حیفا اصابت کرد، ارتش اسرائیل تحقیقاتی را برای بررسی عدم موفقیت پدافند دفاعی‌اش در رهگیری این پرتابه‌ها آغاز کرده است. 

۱۰ سناریو متناسب برای «پاسخ سخت»
تسنیم نوشت: منابع مطلع نظامی گفتند که واحدهای طراحی نیروهای مسلح حداقل ۱۰ سناریو متناسب برای پاسخ به اقدام احتمالی اسرائیل آماده کرده‌اند که در صورت لزوم از آنها استفاده خواهد شد.

پادشاه عربستان بستری شد
دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه‌ای از بستری شدن «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان خبر داد. 

تکذیب انتقال پیکر سید حسن نصرالله به ایران
«محمود قماطی» نایب رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان به خبرگزاری رویترز گفته که پیکر سید حسن نصرالله دبیر کل فقید حزب الله در لبنان است و زمانی که شرایط اجازه دهد در ضاحیه در جنوب بیروت به خاک سپرده خواهد شد. نائب‌رئیس شورای سیاسی  حزب‌الله اظهار داشت انتقال پیکر شهید سید حسن نصرالله به عراق یا ایران صحت ندارد و پیکر ایشان در لبنان است.

حمله حماس به نظامیان اسرائیلی در سالروز عملیات ۷ اکتبر
القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در سالروز آغاز عملیات طوفان الاقصی در یک حمله موشکی گسترده مواضع دشمن اسرائیلی را در هم کوبیده است. 

تایید زنده بودن یحیی سنوار
آکسیوس به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت:  السنوار در روزهای اخیر تماس با نمایندگان جنبش حماس در قطر را از سر گرفته است. این مقام افزود:  مشخص نیست که السنوار چه زمانی این پیام‌ها را ارسال کرده است و آیا مواضع خود را در مورد توافق تبادل تغییر داده است یا خیر. 

ارتش اسرائیل: سردار قاآنی زنده است
«ارتش اسرائیل می‌گوید فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار نداده و معتقد است که او زنده است.»این خبر را رئیس سرویس خارجی وب‌سایت اسرائیلی «والانیوز» امروز دوشنبه بعد از چند روز شایعه‌سازی اسرائیل درباره احتمال شهادت یا زخمی شدن «اسماعیل قاآنی»، فرمانده نیروی قدس در حملات اخیر اسرائیل در بیروت اعلام کرده است.  

خبر جدید درمورد نحوه کشف پیکر سیدحسن نصرالله
محمود قماطی، نایب رئیس شورای سیاسی حزب الله گفت: نیروهای دفاع مدنی، اولین کسانی بودند که به پیکر سید الشهید رسیدند. یکی از آنان از شدت علاقه‌ای که به سید داشت، ماسک‌ اکسیژن خود را برداشت و بر دهان سید گذاشت، به این امید که ایشان را نجات دهد. شخصی که از شدت عشق به سید این کار را کرد، خودش نیز همان لحظه در کنار پیکر شهید نصرالله به شهادت رسید. 

اسرائیل: نمی‌توانیم کشته شدن هاشم صفی‌الدین را تایید کنیم
دیوید منسر، سخنگوی دولت اسرائیل، در پاسخ به این‌ سوال که آیا ترور هاشم صفی‌الدین را تایید می‌کند یا نه، گفت: «ما هنوز قادر به تایید این موضوع نیستیم. هر وقت کشته شدن او تایید شود، در سایت ارتش اسرائیل خبرش را منتشر می‌کنیم.» 

نظرات بینندگان