arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

ترامپ: ضعف بایدن باعث جنگ غزه شد/ اگر من رئیس‌جمهور بودم حملهٔ ۷ اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد/ صلح در خاورمیانه در دستان ماست، اما تحقق آن نیاز به یک رهبر شایسته در آمریکا دارد

ترامپ ادعا کرد: صلح در خاورمیانه در دستان ماست، اما تحقق آن نیاز به یک رهبر شایسته در آمریکا دارد. با قدرت و رهبری صحیح، روی کار آمدن یک خاورمیانه جدید و هماهنگ در دستان ماست. شما نمی‌دانید نقش آمریکا در این حوزه چقدر مهم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در سالگرد جنگ غزه ضمن اعلام همبستگی با اسرائیل، ضعف دولت بایدن را موجب اصلی آغاز این جنگ عنوان کرد.

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با ابراز حمایت از رژیم صهیونیستی در سالگرد ۷ اکتبر، مدعی شد صلح در خاورمیانه تنها به واسطه روی کار آمدن یک رهبر قدرتمند در آمریکا محقق خواهد شد و با انتقاد از بایدن، بار دیگر خودش را تنها فرد توانمند برای چنین اقدامی معرفی کرد. 

به گزارش هیل، ترامپ در سالگرد جنگ غزه، به نشانه همبستگی با رژیم صهیونیستی چند کار انجام داد. او ضمن دیدار با یهودیان ارتدوکس در شهر نیویورک جهت حضور در مراسم آن‌ها مراسمی را هم در یکی از باشگاه‌های گلفش در جنوب فلوریدا برگزار کرد. 

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا یک بار دیگر در جریان این مراسم ادعا کرد: اگر من رئیس‌جمهور آمریکا بودم، حمله هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد. او همچنین مدعی شد که افزایش روند یهودی‌ستیزی که به دنبال جنگ غزه رخ داده باید هرچه سریعتر متوقف شود. 

ترامپ بار دیگر در جریان سخنرانی‌اش دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و کامالا هریس، معاونش را مسوول اصلی وقوع جنگ ۷ اکتبر دانسته و ضعف آن‌ها در صحنه جهانی را عامل اصلی حمله حماس علیه رژیم صهیونیستی دانست. 

او در این رابطه ضمن اشاره به دوران ریاست‌جمهوری بایدن عنوان کرد: چند سال گذشته این موضوع را ثابت کرده است که ضغف فقط موجب خشونت و جنگ می‌شود و این روند همچنان وجود دارد. 

ترامپ در ادامه انتقاداتش علیه دولت بایدن ادعا کرد: ما کشوری قوی بودیم. قدرتمند بودیم و همه به ما احترام می‌گذاشتند. کشور ما طی دهه‌های بسیاری مورد احترام بوده است و فقط همین چهار سال دوران ریاست‌جمهوری بایدن است که به ما احترام نگذاشته‌اند. این همان موضوعی است که من به عنوان چهل و هفتمین رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارم به آن توجه کنم. 

او همچنین ادعا کرد: صلح در خاورمیانه در دستان ماست، اما تحقق آن نیاز به یک رهبر شایسته در آمریکا دارد. با قدرت و رهبری صحیح، روی کار آمدن یک خاورمیانه جدید و هماهنگ در دستان ماست. شما نمی‌دانید نقش آمریکا در این حوزه چقدر مهم است.

با وجود تمامی حمایت‌هایی که ترامپ در جریان جنگ غزه از جنایات رژیم صهیونیستی انجام داده است، با این حال، هنوز هم برخی از یهودیان آمریکایی عنوان کرده‌اند، قصد حمایت از وی در جریان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را ندارند. موضوعی که حمله لفظی ترامپ علیه این عده از رای‌دهندگان را به همراه داشته است. 

او پیشتر هم خطاب به آن گروه از یهودیانی که اعلام کرده بودند، قصد حمایت از دموکرات‌ها را در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارند، گفته بود اگر وی در انتخابات ماه نوامبر پیروز، نشود، آن‌ها مقصر شکست وی خواهند بود.

 

نظرات بینندگان