arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۲ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

سوپرکار بنز رکورد خود را بهتر کرد

AMG، زیرمجموعه ماشین‌های اسپرت مرسدس بنز با سوپرکار خود به نام «وان» (One) رکورد تازه‌ای در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کرد. پیست نوربرگ‌رینگ در آلمان از قدیمی‌ترین پیست‌های اتومبیلرانی جهان است. رانندگی در این پیست سخت است و به آن لقب «جهنم سبز» داده‌اند. خودروسازان برای آزمایش ماشین‌های خود از این پیست استفاده می‌کنند و کسب رکورد خوب در آن اعتبار زیادی دارد. سوپر کار AMG مسیر حدود ۲۱ کیلومتری نوربرگ‌رینگ را در شش دقیقه و ۲۹ ثانیه و ۹ صدم ثانیه طی کرد. AMG با این رکورد سریع‌ترین ماشین تولید انبوه در نوربرگ‌رینگ است. رکورد قبلی در این پیست هم متعلق به همین ماشین بود که دو سال پیش ثبت شد و حدود شش ثانیه بیشتر بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این هفته در جهان خودرو: رکورد جدید برای سوپر کار مرسدس بنز، مدل هیدروژنی جدید رنو، جشن هیوندای برای تولید صد میلیون دستگاه خودرو و سرمایه‌گذاری خودروسازان چینی در ترکیه.
 
رکورد در «جهنم سبز»
 
AMG، زیرمجموعه ماشین‌های اسپرت مرسدس بنز با سوپرکار خود به نام «وان» (One) رکورد تازه‌ای در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کرد.
 
پیست نوربرگ‌رینگ در آلمان از قدیمی‌ترین پیست‌های اتومبیلرانی جهان است. رانندگی در این پیست سخت است و به آن لقب «جهنم سبز» داده‌اند. خودروسازان برای آزمایش ماشین‌های خود از این پیست استفاده می‌کنند و کسب رکورد خوب در آن اعتبار زیادی دارد.
 
سوپر کار AMG مسیر حدود ۲۱ کیلومتری نوربرگ‌رینگ را در شش دقیقه و ۲۹ ثانیه و ۹ صدم ثانیه طی کرد. AMG با این رکورد سریع‌ترین ماشین تولید انبوه در نوربرگ‌رینگ است. رکورد قبلی در این پیست هم متعلق به همین ماشین بود که دو سال پیش ثبت شد و حدود شش ثانیه بیشتر بود.
 
سوپرکار بنز رکورد خود را بهتر کردمهندسان بنز می‌گویند شرایط پیست به رکورد بهتر وان کمک کرد
 
مهندسان AMG می‌گویند تغییری در ماشین نداده‌اند و فقط شرایط پیست برای رکوردگیری مناسب‌تر بود. در رکوردگیری قبلی بخش‌هایی از پیست به خاطر بارندگی خیس بود.
 
AMG مدل «وان» یا عدد یک به زبان انگلیسی را در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کرد. این ماشین از موتور شش سیلندری نیرو می‌گیرد که تیم فرمول یک مرسدس بنز با آن هشت بار قهرمان جهان شد. وان چهار موتور الکتریکی هم دارد و قدرتش ۱۰۶۳ اسب بخار است.
 
حداکثر سرعت AMG وان ۳۲۵ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲.۹ ثانیه است. سرعت وان در هفت ثانیه از صفر به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
 
سوپرکار بنز رکورد خود را بهتر کردای‌ام‌جی وان
 
تنها ۲۷۵ دستگاه از این سوپرکار بنز ساخته می‌شود و همه آنها فروخته شده است. قیمت ماشین هنگام عرضه به بازار دو میلیون و ۷۵۰ هزار دلار بود، اما زمستان گذشته یک مدل دست دوم آن با قیمت پنج میلیون ۴۵۰ هزار دلار آگهی شد.
 
علاوه بر ماشین‌های تولید انبوه، ماشین‌های مسابقه‌ای هم در پیست نوربرگ‌رینگ رکورد گیری می‌کنند. پورشه ۹۱۹ هیبرید که برای مسابقات ۲۴ ساعته لومان ساخته شده با پنج دقیقه و ۱۹ ثانیه و ۵۴۶ صدم ثانیه در این بخش رکورددار است.
 
سوپرکار بنز رکورد خود را بهتر کردرنو مدل امبلم را در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد کرد
 
رنوی هیدروژنی
 
رنو تصاویری از یک مدل هیدروژنی به نام «امبلم» (Embleme) منتشر کرده که قرار است هفته آینده در نمایشگاه پاریس رونمایی شود. به گفته خودروساز فرانسوی این ماشین در طول عمر خود تا ۹۰ درصد کمتر دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.
 
امبلم یک استیشن است که ظاهرش با مدل‌های کنونی رنو فرق دارد. رنو می‌گوید این ماشین نمایشی است، اما این کارخانه در سال‌های گذشته اکثر ماشین‌های نمایشی خود را تولید کرده است. این باعث گمانه‌زنی‌هایی شده که رنو امبلم را تولید خواهد کرد.
 
امبلم روی پلتفرمی کاملا جدید ساخته شده است. ماشین یک موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلووات (حدود ۲۱۵ اسب بخار) دارد. باک ماشین می‌تواند دو کیلو و ۸۰۰ گرم هیدروژن ذخیره کند و یک باتری کوچک هم دارد.
 
سوپرکار بنز رکورد خود را بهتر کردرنو امبلم با هر باک هیدروژن تا ۳۵۰ کیلومتر حرکت می‌کند
 
رنو می‌گوید پر کردن باک هیدروژن پنج دقیقه وقت می‌گیرد و امبلم با هر باک پر می‌تواند تا ۳۵۰ کیلومتر حرکت کند.
 
رنو می‌خواهد تولید دی‌اکسید کربن این کارخانه را تا سال ۲۰۴۰ در اروپا و تا سال ۲۰۵۰ در سراسر جهان به صفر برساند. ماشین‌های هیدروژنی برای رسیدن به این هدف نقش مهمی بازی می‌کنند.
 
به گفته کارخانه امبلم در طول عمرش پنج تن دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. برای مقایسه، میزان تولید دی‌اکسید کربن مدل الکتریکی رنو مگان ۲۴ تن و مدل بنزینی رنو کپچر ۴۹ تن است.
 
رنو همچنین می‌خواهد سهم مواد بازیافتی را در قطعات ماشین افزایش دهد و در ساخت امبلم هم از این مواد استفاده کرده است.
 
امبلم توسط زیرمجموعه‌ای در رنو به نام آمپر ساخته شده است. ماشین‌های الکتریکی رنو قرار است در این زیرمجموعه تولید شود. آمپر در طراحی امبلم از تیم فرمول یک رنو کمک گرفته تا ماشین مقاومت کمتری در برابر هوا داشته باشد و در نتیجه مصرف سوختش کمتر شود.
 
رنو علاوه بر امبلم در نمایشگاه پاریس یک شاسی‌بلند کوچک الکتریکی به نام «رنو ۴» هم رونمایی خواهد کرد. رنو همچنین مدل ۱۷ که بازسازی یکی از مدل‌های مشهور کارخانه در دهه هفتاد میلادی است و یک ماشین باری الکتریکی هم در پاریس نمایش خواهد داد.
 
سوپرکار بنز رکورد خود را بهتر کردصد میلیون و یکمین ماشین هیوندای در مراسمی به مشتری تحویل داده شد
 
صد میلیون هیوندای
 
مجموع تولید محصولات هیوندای هفته گذشته از مرز صد میلیون دستگاه گذشت. خودروساز کره‌ای به این مناسبت در کارخانه‌اش در شهر اولسان مراسمی برگزار کرد و صد میلیون و یکمین ماشینش را به مشتری تحویل داد.
 
هیوندای ۵۷ سال پیش تاسیس شد و زودتر از اکثر خودروسازان به رقم صد میلیون دستگاه رسیده است. تولید فولکس‌واگن در ۶۸ سال، فورد در ۷۴ سال و تویوتا در ۶۴ سال از صد میلیون دستگاه گذشت.
 
تولید هیوندای از اواخر دهه نود و با حضور این کارخانه در بازارهای جهانی سرعت گرفت. این شرکت در سال ۱۹۹۶ به تولید ده میلیون دستگاه رسید و تولیدش در سال ۲۰۱۳ از پنجاه میلیون دستگاه عبور کرد.
 
سوپرکار بنز رکورد خود را بهتر کردکورتینا اولین مدل هیوندای در سال ۱۹۶۷ با همکاری فورد ساخته شد
 
سوپرکار بنز رکورد خود را بهتر کردمدل الانترا پرفروش‌ترین مدل هیوندای است
 
مدل الانترا پرفروش‌ترین مدل هیوندای است. این شرکت تا تابستان امسال ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه از این ماشین تولید کرده است. مدل اکسنت با ده میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه دومین مدل پرفروش کارخانه بوده است. مدل‌های سوناتا و شاسی‌بلندهای توسان و سانتا‌فه در رده‌های بعدی مدل‌های پرفروش هیوندای هستند.
 
هیوندای اولین کارخانه‌اش در خارج از کره جنوبی را در سال ۱۹۹۷ در ترکیه تاسیس کرد. این شرکت اکنون یازده کارخانه در هشت کشور جهان دارد.
 
سوپرکار بنز رکورد خود را بهتر کردیکی از مدل‌های شاسی‌بلند جائکو از زیرمجموعه‌های چری در نمایشگاه محصولات این کارخانه در ایتالیا
 
سرمایه‌گذاری چین در ترکیه
 
خبرگزاری رویترز گزارش کرده که چری، خودروساز چینی در مراحل نهایی مذاکرات با دولت ترکیه برای سرمایه‌گذاری در این کشور است. این مذاکرات پس از توافق مشابهی با شرکت BYD چین انجام می‌شود که در آن BYD کارخانه‌ای با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلار در ترکیه تاسیس خواهد کرد.
 
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به‌تازگی با گویی‌بینگ ژانگ، مدیر چری در همایشی در استانبول دیدار کرد و گفته می‌شود وزیر صنعت و فناوری ترکیه هم در مذاکرات حضور دارد.
 
در صورت نهایی شدن توافق با چری، موقعیت ترکیه به‌عنوان یک مرکز مهم برای تولید خودروهای الکتریکی تقویت خواهد شد. این موضوع مخصوصا برای شرکت‌های چینی مهم است که می‌خواهند تعرفه‌های سنگین اتحادیه اروپا بر واردات خودروهای الکتریکی چینی را دور بزنند.
 
ترکیه عضو اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا است که می‌تواند بدون تعرفه به اروپا ماشین صادر کند. به علاوه هزینه‌های تولید در ترکیه از اروپا کمتر است.
 
مذاکره با شرکت‌های چینی بخشی از استراتژی ترکیه برای توسعه صنعت خودرو و افزایش تولید ماشین‌های الکتریکی است. دولت ترکیه برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی مشوق‌های زیادی از جمله زمین و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته است.
 
منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان