arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۶ مهر ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۱۶ مهر ۱۴۰۳؛ از آخرین خبر درمورد سردار قاآنی تا پیشنهاد آمریکا به اسرائیل در مورد ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

لغو پروازها از ساعت ۲۱
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز فرودگاه‌های کشور از ساعت ۲۱ یکشنبه ۱۵ مهرماه تا ۶ صبح ۱۶ مهر ماه لغو می‌شود. با این حال چند سعت بعد فرودگاه امام اعلام کرد که این محدودیت ها لغو شده است.

 مشروبات تقلبی در همدان ۹ نفر را به کام مرگ کشاند
دادستان همدان با بیان اینکه ۹ نفر در همدان بر اثر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست دادند، گفت: ۱۰ نفر تولید و توزیع کننده این مشروبات در همدان دستگیر شدند. 

سردار نقدی: رژیم صهیونیستی اگر تنها بود، در آبان ۱۴۰۲ کارش تمام بود
سردار نقدی رئیس ستاد مرکزی یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: از ابتدای تأسیس فرزند نامشروع آمریکا در منطقه بیش از ۱۳۰۰ میلیارد دلار به این رژیم جنایتکار پول پرداخته شده بود، اگر این رژیم خودش تنها بود حماس به تنهایی بار‌ها بر این رژیم غلبه کرده بود و کار صهیونیست‌ها به آبان ۱۴۰۲ نمی‌رسید.

واکنش به تصاویر خالی بودن اسکله‌های بندر شهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در واکنش به بازنشر تصویری مبنی بر خالی بودن اسکه‌های بنادر هرمزگان به ویژه بندر شهید رجایی ناشی از تهدیدات اخیر دشمن درباره هدف قرار دادن زیرساخت‌های کشور گفت: چنین عکس و تصاویری قطعا تکذیب می‌شود و امروز تکمیل ظرفیت اسکه‌های بندر شهید رجایی و سایر بنادر استان هرمزگان در دید همه قرار دارد. 

بررسی تبدیل خانه رییسی به موزه
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال بررسی هستیم تا خانه شهید رییسی را خریداری و به موزه تبدیل کنیم. 

خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنیم
سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:‌ ما خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنیم و رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حفظه الله و فرمانده کل سپاه همواره بر ضرورت آمادگی و هوشیاری کامل برای مواجهه با شرایط عادی یا استثنایی در منطقه تاکید می‌کنند، یکی از این موارد بازی نتانیاهو با آتش و روشن کردن شعله آن است و ما حتی برای آن نیز آموزش‌های متفاوتی را طراحی کرده‌ایم. 

سردار رادان: امسال حتما تا ۲ میلیون نفر تبعه غیرمجاز را طرد می‌کنیم
سردار احمدرضا رادان گفت: ما امسال حتما تا ۲ میلیون نفر تبعه غیرمجاز را طرد می کنیم. تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر را دستگیر کرده و طرد کرده‌ایم. بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر هم خودمعرف شده‌اند. او گفت: نمی‌توان اجازه داد که عده‌ای به صورت غیرقانونی به کشور وارد شده و ساکن شوند و مشغول به کار شوند. مردم و صاحبان صنوف بدانند که اشتغال این افراد و اسکان دادن به اتباع غیرمجاز جرم است. 

اعطای «نشان فتح» به سردار حاجی‌زاده
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا طی مراسمی به سردار امیرعلی حاجی‌‌‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «نشان فتح» اعطا کردند.اعطای این نشان به دلیل عملیات درخشان «وعده صادق» انجام شد. 

گلرو: سردار قاآنی در سلامت کامل است
یک عضو کمیسیون امنیت ملی از سلامتی سردار قاآنی خبر داد و گفت: شایعات زیاد است و نباید به شایعات توجه کرد. 

خودسوزی خبرنگار مقابل کاخ سفید
خبرگزاری آناتولی نوشت: مردی در جریان یک راهپیمایی در حمایت از فلسطین در نزدیکی کاخ سفید دست به خودسوزی زد. در ویدئوهای منتشر شده، این مرد فریاد می‌زند که یک خبرنگار است و با همان صدای بلند می‌گوید: «ما اطلاعات نادرست را منتشر می‌کنیم. من یک خبرنگارم و این چیزی است که می‌گویم.» 

دیدار پزشکیان با اعضای «کمیته ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱»
اعضای کمیته ویژه ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ در دیدار با رئیس جمهور ضمن ارائه گزارشی از نتایج پیگیری‌های خود خواستار تمدید مهلت فعالیت این کمیته به منظور تکمیل تحقیقات در این زمینه شدند و پزشکیان نیز از اعضای این کمیته خواست با کمک گرفتن از نیروهای رسانه‌ای خبره اقدامات مثبت صورت گرفته در این زمینه را به اطلاع افکار عمومی برسانند. 

پیشنهاد آمریکا به اسرائیل در ازای عدم حمله به برخی اهداف خاص در ایران
سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل به نقل از یک منبع اعلام کرد: دولت بایدن بسته ای جبرانی به اسرائیل پیشنهاد کرده است تا از حمله به برخی اهداف در ایران خودداری کند. 

نظرات بینندگان