arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۲۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳

مکرون خواستار توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل شد

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، امروز (شنبه) خواستار متوقف کردن ارسال تسلیحات به اسرائیل شد. مکرون در گفت‌وگویی با شبکه فرانس اینتر بیان کرد: من معتقدم که از امروز، اولویت بازگشت به حل و فصل سیاسی و پایان دادن به ارسال تسلیحات برای انجام فعالیت‌های نظامی در نوار غزه است. فرانسه به آن‌ها سلاح نمی‌دهد. اولویت اکنون اجتناب از تشدید تنش است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهور فرانسه در آستانه سالروز آغاز جنگ غزه، خواستار متوقف کردن ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی برای تداوم حملات آن به غزه شد.
 
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، امروز(شنبه) خواستار متوقف کردن ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی شد.
 
خبرگزاری فرانسه با انتشار این مطلب گزارش داد که ماکرون در گفت‌وگویی با شبکه فرانس اینتر بیان کرد: من معتقدم که از امروز، اولویت بازگشت به حل و فصل سیاسی و پایان دادن به ارسال تسلیحات برای انجام فعالیت‌های نظامی در نوار غزه است. فرانسه به آنها سلاح نمی‌دهد. اولویت اکنون اجتناب از تشدید تنش است.
 
اظهارات ماکرون در حالی مطرح شده است که دولت این کشور در کنار آمریکا، متحد اصلی رژیم صهیونیستی به حمایت دیپلماتیک و سیاسی از این رژیم برای تداوم جنایات جنگی آن در غزه ادامه داده است.
 
فرانسه تا کنون از اقدامات قانونی دیگر کشورها علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی در غزه حمایت نکرده است.
 
رژیم صهیونیستی در حملات خود به غزه به بهانه «نابودی حماس» تا کنون بیش از ۴۱ هزار نفر از فلسطینیان را به شهادت رسانده و با نقض قوانین بین‌المللی جنگ به اهداف غیرنظامی، از جمله مساجد، کلیسا، بیمارستان، محله‌های مسکونی،‌ مراکز آموزشی و نهادها و کاروان‌های وابسته به سازمان ملل حمله کرده است.
 
۸۵ درصد جمعیت غزه آواره شده و امکان بازگشت به خانه‌های خود را به دلیل ویرانی کامل برخی محله‌های مسکونی در این جنگ ندارند. در پی حملات رژیم صهیونیستی، ۶۰ درصد از زیرساخت‌های حیاتی غزه ویران شده یا آسیب جدی دیده است.
 
جمعیت غزه که در محاصره انسانی رژیم صهیونیستی قرار دارند، با کمبود شدید مواد غذایی، دارو تجهیزات پزشکی و آب سالم مواجه  هستند. کند بودن روند تحویل کمک‌های انسانی به غزه به دلیل تبدیل شدن بسیاری از گذرگاه‌های مهم غزه به منطقه جنگی، نگرانی‌ها درباره بروز فجایع انسانی، از جمله قحطی و گرسنگی را افزایش داده است.
نظرات بینندگان