arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

اعتماد کاربران آمریکایی به شبکه اجتماعی ایکس پایین‌تر از سایر غول‌های فناوری است

نتایج تحقیق جدیدی نشان می‌دهد مردم آمریکا به شبکه اجتماعی ایکس، متعلق به ایلان ماسک، اعتماد ندارند و این پلتفرم از لحاظ اعتماد عمومی در وضع بسیار بدی قرار دارد. بنابر گزارش بیزینس اینسایدر، این تحقیق را مؤسسه All About Cookies انجام داده است. در این پژوهش از هزار شهروند آمریکایی پرسیده شده: چقدر به دولتشان اعتماد دارند، چقدر به غول‌های فناوری؟ مرکز EMARKETER نتایج این تحقیق را جمعه به‌صورت عمومی منتشر کرد. در این نتایج، این‌طور به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی ایکس در کسب اعتماد مردم آمریکا مشکلات زیادی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتایج تحقیق جدیدی نشان می‌دهد مردم آمریکا به شبکه اجتماعی ایکس، متعلق به ایلان ماسک، اعتماد ندارند و این پلتفرم از لحاظ اعتماد عمومی در وضع بسیار بدی قرار دارد.
 
بنابر گزارش بیزینس اینسایدر، این تحقیق را مؤسسه All About Cookies انجام داده است. در این پژوهش از هزار شهروند آمریکایی پرسیده شده: چقدر به دولتشان اعتماد دارند، چقدر به غول‌های فناوری؟ مرکز EMARKETER نتایج این تحقیق را جمعه به‌صورت عمومی منتشر کرد. در این نتایج، این‌طور به نظر می‌رسد که شبکه اجتماعی ایکس در کسب اعتماد مردم آمریکا مشکلات زیادی دارد.
 
شبکه اجتماعی ایکس در قعر فهرست اعتماد در آمریکا
 
براین‌اساس، شرکت‌های آمازون و گوگل در صدر فهرست اعتماد مردم قرار دارند اما شبکه اجتماعی ایکس در مقایسه با سایر شرکت‌های فناوری وضعیت بسیار بدتری دارد. ۷۰ درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کردند به شرکت آمازون اعتماد دارند و این رقم برای شرکت گوگل ۶۵ درصد بود. نتفلیکس با ۶۴ درصد و مایکروسافت با ۵۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. اپلیکیشن تیک‌تاک نیز با ۲۹ درصد وضع نسبتاً بدی دارد.
 
فقط ۲۸ درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کردند به شبکه اجتماعی ایکس اعتماد دارند و ۴۴ درصد گفتند به‌هیچ‌عنوان به این پلتفرم اعتماد ندارند. طبق این تحقیق، این میزان اعتماد دقیقاً مشابه میزان اعتمادی است که مردم آمریکا به دولت این کشور دارند.
 
بااینکه تیک‌تاک اخیراً به جاسوسی از کاربران آمریکایی و به‌اشتراک‌گذاری داده‌های آن‌ها با دولت چین متهم شده است، پلتفرم ایلان ماسک در کسب اعتماد عمومی حتی از تیک‌تاک نیز ضعیف‌تر عمل کرده است. .
 
این تحقیق دلایل بی‌اعتمادی مردم آمریکا به پلتفرم ایکس را مشخص نکرده اما بعد از اینکه ایلان ماسک آن را خرید، این پلتفرم با حواشی زیادی ازجمله اخراج گسترده کارمندان و بازگشت برخی کاربران جنجالی دست‌وپنجه نرم می‌کند. همچنین قانون‌گذاران آمریکایی و اروپایی نیز بارها ادعا کرده‌اند ایکس به پلتفرمی برای انتشار آزادانه اطلاعات غلط و گمراه‌کننده تبدیل شده است.
 
منبع: دیجیاتو
نظرات بینندگان