arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

محدودیت‌های جدید اینستاگرام برای نوجوانان چیست؟

شرکت متا در نظر دارد برای محافظت از نوجوان‌ها در برابر آسیب‌ها و آزارهای احتمالی فضای مجازی محدودیت‌های تازه‌ای را برای دسترسی این رده سنی به اینستاگرام اعمال کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورو نیوز: شرکت متا در نظر دارد برای محافظت از نوجوان‌ها در برابر آسیب‌ها و آزارهای احتمالی فضای مجازی محدودیت‌های تازه‌ای را برای دسترسی این رده سنی به اینستاگرام اعمال کند.

تصمیمی که با توجه به اقبال رو به افزایش و حتی بیش از اندازه نوجوانان به پلت‌فرم محبوب شبکه‌های اجتماعی به احتمال زیاد با استقبال والدین روبرو خواهد شد.

در این گزارش به تدابیر ایمن‌سازی جدید شرکت متا برای اینستاگرام که نوجوانان و والدین باید با آنها آشنا شوند، می‌پردازیم.

به موجب محدودیت‌های اعلام شده، کاربران زیر ۱۸ سال اینستاگرام به طور خودکار از «حساب کاربری نوجوان» با ویژگی‌های حریم خصوصی سختگیرانه‌تر برخوردار خواهند شد.

مقرارت حفاظتی و تدابیر ایمن‌سازی جدید اینستاگرام در حالی رونمایی شد که شرکت‌های فعال در این عرصه به تازگی برای تامین امنیت افراد زیر سن قانونی به شدت زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی قرار گرفته‌اند.

اینستاگرام، شرکت زیر مجموعه متا اعلام کرد که به موجب محدودیت‌های تازه حفاظت ایمنی، تأیید والدین برای برخی ویژگی‌ها اجباری می‌شود.

همچنین علاوه بر خصوصی‌ شدن خودکار پروفایل‌های نوجوانان، دسترسی آنها به محتوای حساس محدود‌تر می‌شود و ویژگی‌هایی تازه برای محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش ارائه خواهد شد.

برای اولین بار، هر نوجوان زیر ۱۵ سال برای لغو تنظیمات مربوط به محدودیت‌های سختگیرانه، نیاز به اجازه والدین یا قیم خود خواهد داشت؛ با این حال افراد ۱۶ تا ۱۷ ساله برای این کار نیازی به تایید والدین نخواهند داشت.

اینستاگرام با انتشار پستی اعلام کرد: «این تجربه‌ای جدید برای حمایت بهتر از والدین است و به آن‌ها آرامش خاطر می‌دهد که نوجوانانشان با تدابیر محافظتی بیشتر و مناسب‌تر، ایمن هستند.»

تدابیر و محدودیت‌های تازه اینستاگرام برای محافظت از نوجوان در بحبوحه شدت گرفتن انتظارها برای محافظت از کاربران جوان و نوجوان در رسانه های اجتماعی اعمال شده است.

در همین راستا، مارک زاکربرگ، رئیس متا ماه ژانویه گذشته مجبور شد در برابر کنگره ایالات متحده از خانواده‌های کودکانی که در پلتفرم‌های شرکت او مورد سوءاستفاده، آزار یا سوءاستفاده جنسی قرار گرفته بودند، عذرخواهی کند.

علاوه بر این، نگرانی‌ها نسبت به تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان کودکان و نوجوانان و نیز رویکرد اعتیادآور فناوری‌ به تازگی افزایش یافته است.

به گفته مسئولان شرکت متا، تغییر خودکار حساب کاربری نوجوانان در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا حداکثر ۶۰ روز زمان خواهد برد و این روند برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا اواخر سال جاری کلید خواهد خورد.

متا در بیانیه خود آورده است : «نوجوانان ممکن است در مورد سن خود دروغ بگویند»، بنابراین قصد دارد احراز هویت سنی را در محیط‌های بیشتری الزامی کند.

این شرکت همچنین یادآور شد که در حال ساخت یک فناوری‌ ویژه است که به‌صورت پیشگیرانه حساب‌های کاربری مربوط به نوجوانان را شناسایی می‌کند.

برخی از تغییرات کلیدی شامل موارد زیر است:

نوجوانان باید دنبال‌کنندگان جدید را تأیید کنند و افرادی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، نمی‌توانند با آن‌ها تعامل داشته باشند.

فقط افرادی که نوجوانان آن‌ها را دنبال می‌کنند، می‌توانند به آن‌ها پیام دهند.

محدودیت‌هایی برای محتوای حساس و خشن، مانند دعوا و نزاع اعمال خواهد شد تا نمایش این‌گونه محتواها در بخش‌هایی مانند اکسپلور و ریلز محدود شود.

کلمات و عبارات توهین‌آمیز از نظرات و درخواست‌های پیام‌های خصوصی نوجوانان فیلتر خواهند شد.

بعد از ۶۰ دقیقه استفاده روزانه، نوتیفیکیشن‌هایی به نوجوانان یادآوری می‌کند که از برنامه خارج شوند.

ویژگی‌های جدید برای والدین شامل موارد زیر است:

والدین می‌توانند ببینند که نوجوانشان در هفت روز گذشته با چه کسانی پیام رد و بدل کرده است، اما نمی‌توانند محتوای پیام‌ها را بخوانند.

والدین می‌توانند محدودیت‌های زمانی سختی برای استفاده روزانه تنظیم کنند. پس از رسیدن نوجوان به این محدودیت، دسترسی به برنامه برای او مسدود خواهد شد.

والدین می‌توانند انتخاب کنند که نوجوانشان در طول شب یا در بازه‌های زمانی مشخصی به اینستاگرام دسترسی نداشته باشد.

نظرات بینندگان