arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

افزایش شمار شهدای حمله به ضاحیه جنوبی بیروت به ۴۵ نفر

بر اساس آمار جدیدی که روز یکشنبه توسط وزارت بهداشت لبنان منتشر شد، تعداد شهدا در نتیجه حمله اسرائیل که نشست مقامات نظامی حزب‌الله را در حومه جنوبی بیروت هدف قرار داد به ۴۵ نفر افزایش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: بر اساس آمار جدیدی که روز یکشنبه توسط وزارت بهداشت لبنان منتشر شد، تعداد شهدا در نتیجه حمله اسرائیل که نشست مقامات نظامی حزب‌الله را در حومه جنوبی بیروت هدف قرار داد به ۴۵ نفر افزایش یافت.

وبگاه روزنامه الخلیج نوشت: «این وزارتخانه در بیانیه‌ای گزارش داد که تعداد شهدا به ۴۵ نفر رسیده است، در حالی که عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و همزمان اقدامات پزشکی قانونی برای شروع به نمونه‌برداری از اجساد در بیمارستان‌ها برای تعیین هویت صاحبان آن‌ها نیز آغاز شده است».

پیش از این فراس العبیض وزیر بهداشت لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی گزارش داد که در میان شهدا سه کودک و هفت زن نیز دیده می‌شود.

وی گفت که حمله اسرائیل منجر به “تخریب کامل یک ساختمان مسکونی در یک منطقه پرجمعیت شد، آوار برداری همچنان ادامه دارد و بقایای چندین قربانی هنوز شناسایی نشده‌اند.

حزب الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای فرمانده ارشد نظامی خود «احمد وهبی» که تا اوایل سال ۲۰۲۴ مسئولیت نیروی رضوان را بر عهده داشت و دستیار وی فرمانده نظامی «ابراهیم عقیل» که در حمله اسرائیل به شهادت رسیدند و همچنین ۱۴ رزمنده حزب الله  دیگر عزادار شده است.

نظرات بینندگان