arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

صبحانه خبری، ۵ شهریور ۱۴۰۳؛ از حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل در واکنش به ترور فؤاد شکر تا شکستن ۴۲ باره رکورد مصرف برق در سال جاری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل در واکنش به ترور فؤاد شکر
حزب‌الله لبنان از مرحله اول عملیات در واکنش به ترور فواد شکر با شلیک ۳۲۰ راکت کاتیوشا و پهپاد به اسرائیل خبر داد. حزب‌الله گفت که ۱۱ مکان نظامی را هدف قرار دادیم. المیادین هم گزارش داد که: مقاومت عمق الجلیل و جولان اشغالی را هدف قرار داد. ارتش اسرائیل اعلام کرد ۱۵۰ موشک را رصد کرده‎ایم. رسانه‌های اسرائیل از زخمی شدن ۲ اسرائیلی در نهریه و عکا خبر دادند. همچنین سیستم GPS در اسرائیل مختل، تمامی سواحل حیفا تعطیل و حریم هوایی اسرائیل بسته شد.

شلیک حزب‌الله به کشتی جنگی اسرائیلی
برخی رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: حزب‌الله یک کشتی جنگی اسرائیلی از نوع دبورا را مورد اصابت قرار داده است. 

نتانیاهو: حملات غافلگیرکننده‌ای علیه حزب‌الله انجام می‌دهیم
نتانیاهو درباره حمله حزب‌الله لبنان به گفت: حملات پایان ماجرا نیست و اسرائیل اولین گام‌ها را برای بازگرداندن امن ساکنانش به شمال برداشته است. وی ادعا کرد: حملات غافلگیرکننده‌ای علیه حزب‌الله انجام می‌دهیم. نتانیاهو افزود: ارتش تمام پهپاد‌های پرتاب شده توسط حزب الله را رهگیری کرد. سه هفته پیش رئیس ستاد حزب‌الله را کشتیم و امروز نقشه تهاجمی او را خنثی کردیم.

واکنش ترامپ به حمله حزب‌الله به اسرائیل
دونالد ترامپ امروز (یکشنبه) در شبکه اجتماعی تروث از مرحله اول عملیات حزب‌الله علیه مواضع اسرائیل برای انتقاد از عملکرد دولت «جو بایدن» استفاده کرد و نوشت «همه جای خاورمیانه بمب می‌بارد، پس چه کسی از طرف ما در حال مذاکره است؟»  او نوشت: بایدن در حال گذراندن تعطیلات در کالیفرنیا و هریس سرگرم کارزار انتخاباتی است.

سقوط قیمت داگز، نات‌کوین و TON
بعد از انتشار خبر دستگیری پاول دوروف، مالک ‎تلگرام در فرانسه قیمت ‎ارز‌های دیجیتال داگز و نات‌کوین و TON سقوط کرد. 

زهره حمیدی درگذشت
«زهره حمیدی» بازیگر سینما و تلویزیون بعد از تحمل یک دوره بیماری سرطان پانکراس درگذشت. 

رکورد مصرف برق امسال ۴۲ بار شکست
مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر اظهار کرد: روز گذشته در ساعات اوج مصرف، تقاضای مصرف برق به ۷۷۰۰۰ مگاوات رسید، این در حالی که در سوم شهریور ماه ۴۲ روز و ۴۲ نوبت از میزان تقاضای مصرف برق در سال گذشته با اعداد غیر قابل باور عبور کردیم. 

عملیات فریب حزب‌الله علیه اسرائیل
یک منبع در حزب‌الله لبنان به شبکه «العربی» اعلام کرد: اسرائیل موفق به حمله پیشگیرانه علیه ما نشد و اهدافی که اسرائیل از آن صحبت می‌کند در پاسخ به یک حمله گمراه کننده است که ما انجام دادیم. وی همچنین اعلام کرد: ما دو هدف اصلی را در شمال تل آویو هدف قرار دادیم که متعاقبا آنها را اعلام خواهیم کرد. این منبع ادامه داد: در حمله اسرائیل به بیش از ۳۰ هدف، شهیدی نداشتیم زیرا آنها را تخلیه کرده بودیم.

رهبر انقلاب: مقابله با جبهه یزیدیان همیشه به معنای تفنگ دست گرفتن نیست
آیت‌الله خامنه‌ای هدف از قیام امام حسین(ع) را مقابله با ظلم و جور خواندند و افزودند: شیوه‌های مقابله جبهه حسینی با ظلم و جور به تناسب شرایط متفاوت است، این مقابله در دوران شمشیر و نیزه به یک گونه است و در دوران اتم و هوش مصنوعی به گونه‌ای دیگر، در دوران تبلیغات با شعر و قصیده و حدیث شیوه خاص خود را داشت و در دوران اینترنت و کوانتوم نیز شیوه‌های دیگری را باید به کار گرفت. 

 

نظرات بینندگان