arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

مصر با پیشنهاد اسرائیل برای احداث ۸ برج دید‌بانی در محور فیلادلفیا مخالفت کرد

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که قاهره پیشنهاد اسرائیل برای ایجاد هشت برج دید‌بانی در امتداد محور فیلادلفی و پیشنهاد آمریکا برای ایجاد تنها دو برج را رد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: ک روزنامه آمریکایی فاش کرد که مصر با پیشنهاد اسرائیل برای ایجاد ۸ برج دیدبانی در محور فیلادلفی مخالفت کرده است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نوشت که قاهره پیشنهاد اسرائیل برای ایجاد هشت برج دید‌بانی در امتداد محور فیلادلفی و پیشنهاد آمریکا برای ایجاد تنها دو برج را رد کرده است.

در همین راستا، واشینگتن قصد دارد یک اجلاس منطقه‌ای را یکشنبه آینده با طرف‌های مذاکره‌کننده برای بازگرداندن گروگان‌ها از نوار غزه برگزار کند.

در همین راسنا قرار است در ساعات آینده مذاکراتی در قاهره فی‌مابین اسرائیل، مصر و ایالات متحده درباره محور فیلادلفی، گذرگاه رفح و دستیابی به توافق آتش‌بس برگزار شود.

منابع آگاه به «العربیة. نت» گزارش دادند که اختلافات میان طرف‌های مذاکره‌کننده به بازگشت آوارگان، شکل خروج نیرو‌های اسرائیلی از نت استاریم و محور فیلا‌دلفیا، و همچنین راه‌اندازی گذرگاه رفح و ماهیت اسرای آزادشده از دو طرف محدود شده است.

این منابع همچنین تأکید کردند که مصر بر خروج نیرو‌های اسرائیلی از گذرگاه رفح و محور فیلا‌دلفی اصرار دارد و بر جلوگیری از هرگونه حضور آینده نیرو‌های اسرائیلی در این مناطق مصمم است.

شایان ذکر است که مصر، قطر و آمریکا بیانیه‌ای سه‌جانبه‌ای صادر کردند که بر لزوم پایان دادن به بحران غزه در اسرع وقت تأکید دارد. در این بیانیه که توسط سران هر سه کشور امضا شده، آمده است: «زمان آن رسیده که فوراً به رنج طولانی‌مدت مردم غزه و اسرا و خانواده‌هایشان پایان داده شود.» این بیانیه همچنین خواستار آتش‌بس و توافقی برای آزادی اسرا و گروگان‌ها شد.

در این بیانیه نیز آمده است: «ما هر سه کشور به همراه تیم‌های خود در طول چندین ماه به شدت تلاش کردیم تا به چارچوب توافقی که اکنون روی میز قرار دارد، دست یابیم و تنها جزئیات مربوط به اجرایی کردن آن باقی‌مانده است.»

نظرات بینندگان