arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۴۸: تلگرافی که از تهران به دستمان رسید

یادداشت‌های اسدالله علم: ناهار در کاخ هوفبورگ مهمان رئیس جمهور بودیم. در تلگرافاتی که دیشب از تهران آمده بود، تلگرافی از رئیس ستاد، ارتشبد جم، بود که به همه قوای شاهنشاهی در مرز غرب و به نیروی هوایی و دریایی آماده باش داده شد. متوجه شدم که باز باید کشمکشی در بین باشد و شاید ناراحتی دیروز شاهنشاه از این بابت بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اسدالله علم (۱ مرداد ۱۲۹۸ بیرجند – ۲۵ فروردین ۱۳۵۷ نیویورک)، یکی از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی دوران محمدرضا شاه، وزیر دربار از ۱۳۴۵ تا ۱۳۵۶ و نخست‌وزیر ایران از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۴۲ بود.  

 

«انتخاب» هر شب یادداشت‌های روزنوشت علم را منتشر می‌کند.

 

 ۱ بهمن ۱۳۴۸: ناهار در کاخ هوفبورگ مهمان رئیس جمهور بودیم. در تلگرافاتی که دیشب از تهران آمده بود، تلگرافی از رئیس ستاد، ارتشبد جم، بود که به همه قوای شاهنشاهی در مرز غرب و به نیروی هوایی و دریایی آماده باش داده شد. متوجه شدم که باز باید کشمکشی در بین باشد و شاید ناراحتی دیروز شاهنشاه از این بابت بود.

بعد از ظهر به ملاقات‌ها و کار‌های جاری گذشت. از جمله فلاح شرفیاب شد شام از هر جهت خوب بود. من که خارج رفتم با دوستم شام خوردم. شاهنشاه هم در هتل ماندند. بعد از شام با دوستم به یک کنسرت موزارت رفتم که خیلی خوب بود.

نظرات بینندگان