arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۱ شهریور ۱۳۸۰: ترکیه و امریکا، باکو را علیه ایران تحریک می‌کنند

خاطرات هاشمی رفسنجانی: در منزل و در دفترکوشک، وقت به مطالعه بولتن‌ها وگزارش‌ها گذشت. عصر به لالان، [روستایی در اطراف فَشَم در شرق تهران]رفتیم و شب، منزل اخوى محمد، میهمان بودیم. هوای مطبوع و خنکى دارد. مسایل فلسطین، با ترورهاى اسراییل و عکس‌العمل فلسطینى‌ها، داغ‌تر مى‌شود و ترکیه و آمریکا، جمهورى‌آذربایجان را علیه ایران تحریک مى‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.

«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.

۱ شهریور ۱۳۸۰: در منزل و در دفترکوشک، وقت به مطالعه بولتن‌ها وگزارش‌ها گذشت. عصر به لالان، [روستایی در اطراف فَشَم در شرق تهران]رفتیم و شب، منزل اخوى محمد، میهمان بودیم. هوای مطبوع و خنکى دارد. مسایل فلسطین، با ترورهاى اسراییل و عکس‌العمل فلسطینى‌ها، داغ‌تر مى‌شود و ترکیه و آمریکا، جمهورى‌آذربایجان را علیه ایران تحریک مى‌کنند. 

مهدى، [مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت]آمد و از نکات جالب توسعه نروژ گفت؛ منجمله پیشرفت عمیق صنایع نفت وگاز و صدور روزانه ۱۳۰ میلیون مترمکعب گاز به اروپا و احداث ۸۰۰ کیلومتر تونل درکشور چهار میلیون نفری و گاهى از زیر دریاچه‌هاى عمیق و اینکه تمامى برق مصرفى نروژ - ۲۵ هزار مگاوات- از منابع برق‌آبى تأمین مى‌شود.

نظرات بینندگان