arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۱۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

فواد حسین: تلاش‌های عراق برای جلوگیری از اقدام واشینگتن در پاسخ به حمله به عین‌الأسد، موفقیت‌ آمیز بود

فواد حسین در بخش دیگری از این مصاحبه فاش کرد که تلاش‌های عراق برای جلوگیری از اقدام واشینگتن در پاسخ به حمله به پایگاه عین‌الأسد، توام با موفقیت بود. حسین در مورد ادامه مذاکرات نظامی با طرف آمریکایی در خصوص خروج نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی از کشور، تاکید کرد که این مذاکرات میان فرماندهان نظامی ادامه دارد و لغو نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: فواد حسین، وزیر خارجه عراق، سه‌شنبه ۳۰ مرداد در مصاحبه با العربیه تاکید کرد که کشورش در داخل و خارج به منظور جلوگیری از گسترش دامنه جنگ غزه به منازعه‌ای میان ایران و اسرائیل، اقدام می‌کند.

فواد حسین افزود که تمامی منطقه در معرض خطر است، ولی افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای آتش‌بس در غزه ممکن است به برقراری آرامش نسبی در منطقه کمک کند. حسین خاطرنشان کرد که عراق بخشی از منظومه این تلاش‌هاست که کمک می‌کند و به دنبال آرامش است.

وزیر خارجه عراق درعین حال با تاکید بر این که این تلاش‌ها هنوز به نتیجه نرسیده، هشدار داد در صورت عدم دستیابی به آتش‌بس در غزه، تنش‌ها ادامه خواهد یافت.

حسین همچنین هشدار داد که سوق‌دادن عراق به وضعیت جنگ، کاری خطرناک است و دولت و أحزاب سیاسی این موضوع را درک می‌کنند.

«جلوی واشینگتن را گرفتیم»

فواد حسین در بخش دیگری از این مصاحبه فاش کرد که تلاش‌های عراق برای جلوگیری از اقدام واشینگتن در پاسخ به حمله به پایگاه عین‌الأسد، توام با موفقیت بود.

حسین در مورد ادامه مذاکرات نظامی با طرف آمریکایی در خصوص خروج نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی از کشور، تاکید کرد که این مذاکرات میان فرماندهان نظامی ادامه دارد و لغو نشده است.

با این حال او خاطرنشان کرد: «شرایط منطقه و وضعیت تنش و جنگ احتمالی، باعث شده است که اوضاع با یک سال پیش متفاوت باشد.»

واکنش ایران

حسین در خصوص واکنش مورد انتظار ایران به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به گفتن این نکته اکتفا کرد که «باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا آن‌ها پاسخ خواهند داد یا نه.»

وزیر خارجه عراق در پایان این مصاحبه تاکید کرد این دولت و پارلمان عراق هستند که تصمیم به جنگ یا صلح را در دست دارند.

حسین همچنین افزود که مقامات عراقی به حفاظت از دفاتر نمایندگی دیپلماتیک خارجی و رایزنان و دیپلمات‌های خارجی مقیم عراق از هرگونه تعرض و حمله، ادامه می‌دهند.

نظرات بینندگان