arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۷ مرداد ۱۳۸۰:‍ زیارت امام زاده حمزه و دیدار با دو برادری که می گویند در کنده کاری دیوار مقبره، کفن را دیده اند / /ادامه مجادله سر اجرای احکام حدود و تعزیرات در ملأ عام

خاطرات هاشمی رفسنجانی: برادران رمضانى آمدند؛ یکى معلم است و یکى سپاهى و اهل روستاى کردگان منطقه جاسب [از توابع قم] هستند. آن روزى که براى زیارت امامزاده حمزه رفته بودم گفتند، یکى ازکسانى‌که جنازه [امامزاده] را به صورت تازه دیده، معلمى است‌که در تهران است؛ گفتم، ایشان را دعوت کنندکه بیاید. با برادر سپاهى‌اش آمدند. گفتند، برادرکوچک‌که براى ساخت دیوار مقبره، مشغول‌کندن پى بوده، به قبر برخورده، کفن را دیده و مادرش را خبرکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
 ۲۷ مرداد ۱۳۸۰: برادران رمضانى آمدند؛ يكى معلم است و يكى سپاهى و اهل روستاى كردگان منطقه جاسب [از توابع قم] هستند. آن روزى كه براى زيارت امامزاده حمزه رفته بودم گفتند، يكى ازكسانى‌كه جنازه [امامزاده] را به صورت تازه ديده، معلمى است‌كه در تهران است؛ گفتم، ايشان را دعوت كنندكه بيايد. با برادر سپاهى‌اش آمدند.گفتند، برادركوچك‌كه براى ساخت ديوار مقبره، مشغول‌كندن پى بوده، به قبر برخورده،كفن را ديده و مادرش را خبركرده است. جمعى از مردم روستا آمده‌اند و يكى از آنها، با كلنگ جنازه را حركت داده كه معلوم شده، سر از بدن جداست.گفت، با دست‌هاى خودش، جنازه را لمس‌كرده، سالم بوده، ولى پس از آنكه در معرض هوا قرارگرفته، سياه شده است وكفن هم پوسيده نبوده و برادر سپاهى‌گفت، از زيرزمينى‌كه مشهود است، 30 نفر از ياران امامزاده در آنجا در فاصله چند مترى اين قبر، مدفون‌اند، بازديدكرده و ديده كه استخوان‌هايى در آنجا وجود دارد و لذا این روستا، معروف به سيارون، به معنی سى‌يار است. هر دو مشكل منزل دارند؛ استمداد كردند.  
 
آقاى دكتر [شهاب‌الدین] صدر، [ریيس سابق سازمان نظام پزشكى و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری] آمد. جزوه‌اى از مواضع‌اش در تبليغات انتخابات رياست‌جمهورى را آورد. از حركت جامعه به سوى لائيسم، ابراز نگرانى‌كرد و خواستار اقدام قاطعى از بالا شد.  
 
عصر، جمعى از ورزشكاران كاراته، همراه [آقاى آنتونیو اسپینوز] ریيس ‌[كنفدراسيون جهانى] كاراته ‌كه اهل اسپانياست، آمدند.گفت، ايران يكى از سه كشور نيرومند دركاراته است و به خاطر حمايت‌هایى كه درگذشته از ورزش‌كرده‌ام، قدردانى‌كردند و خواستار ابقاى آقاى [مصطفی] هاشمى‌طبا، [رییس سازمان تربیت بدنی] شدند.  
 
مجادله بر سر اجراى احكام حدود و تعزيرات در ملاءعام، ادامه دارد و نيروى انتظامى اعلام كرده كه از فردا در خيابان‌ها با مفاسد اجتماعى و مظاهر فرهنگى غرب، برخورد مى‌شود و خارجى‌ها، سروصداى زيادى به راه انداخته‌اند؛ قبلاً در قم اجرا شده است.
نظرات بینندگان