arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۳ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

ناراحتی بایدن از اوباما؛ رئیس جمهور امریکا احتمالا حین سخنرانی‌ کامالا هاریس و اوباما در کنگره حزب دمکرات‌ حاضر نخواهد شد

در حالی که رهبران حزب دموکرات در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز اتحاد خود را به نمایش می‌گذارند، احساس نارضایتی فزاینده جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی و نامزد انصراف داده از رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده، ناامیدی او نسبت به رفتار‌های رهبران عمده دمکرات‌ها را نشان می‌دهد. بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی بایدن از «کودتای نرم»‌ی که او را به کنار رفتن از رقابت‌های انتخاباتی مجبور کرد ناراضی است و از دست اوباما که پس از مناظره با ترامپ از او حمایت نکرده، بسیار خشمگین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العربیه: در حالی که رهبران حزب دموکرات در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز اتحاد خود را به نمایش می‌گذارند، احساس نارضایتی فزاینده جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی و نامزد انصراف داده از رقابت‌های انتخاباتی در ایالات متحده، ناامیدی او نسبت به رفتارهای رهبران عمده دمکرات‌ها را نشان می‌دهد.
 
بنا بر گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی بایدن از «کودتای نرم»ی که او را به کنار رفتن از رقابت‌های انتخاباتی مجبور کرد ناراضی است و از دست اوباما که پس از مناظره با ترامپ از او حمایت نکرده، بسیار خشمگین است.
 
بایدن پیشتر تمایل زیادی به حضور در مراسم سخنرانی در کنگره دموکرات‌ها در ایالت شیکاگو داشت، جایی که قصد داشت برنامه‌های خود را برای رهبری ایالات متحده در چهار سال آینده ارائه دهد.
 
وب‌سایت «امریکن دیلی بیست»، گزارش داد که اکنون مشارکت بایدن به یک سخنرانی در شب افتتاحیه «کاهش» یافته که احتمالاً وی در آنجا تنها خواستار اتحاد درون حزبی خواهد شد.
 
در همین راستا، وب‌سایت «پولیتیکو» نوشت: بایدن «برای شرکت در جشن‌های باقی‌مانده هفته در کنگره نمی‌ماند.»
 
این بدان معناست که او از سخنرانی باراک اوباما، رئیس ‌جمهوری اسبق آمریکا در کنفرانس روز سه‌شنبه غایب خواهد بود، که این موضوع به گمانه‌زنی‌هایی درباره این‌که جو بایدن «احساس نارضایتی» می‌کند، دامن زده است؛ زیرا اوباما در زمان حملات علیه وی پس از مناظره ناموفق با دونالد ترامپ در آتلانتا، از او حمایت نکرد.
 
موضوع مهم‌تر این است که اگر بایدن قبل از پایان کنگره حزب دمکرات به کاخ سفید بازگردد، او در «تحویل نمادین» مسئولیت انتخابات ریاست‌ جمهوری 2024 به کامالا هریس حضور نخواهد داشت.
 
تیم هاریس- والز نگران است که این مسئله پیام‌های منفی به رقبای آن‌ها در حزب جمهوری‌خواه و کشور ارسال کند.
 
به گفته رسانه‌های آمریکایی رئیس جمهوری دمکرات کنونی ایالات متحده از رفتارهای 3 تن از رهبران حزب دمکرات شامل «اوباما»، «پیلوسی» و «شومر» ناامید شده و تحرکات نانسی پیلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان کشورش که باعث کنار زده شدن او از ادامه نامزدی برای انتخابات 2024 شده است را «بی‌رحمانه» می‌داند.
نظرات بینندگان