arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۱ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

گوگل از گوشی‌های پیشرفته پیکسل مجهز به فناوری هوش مصنوعی رونمایی کرد

شرکت گوگل روز سه‌شنبه ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) در رویداد سالانه خود از مجموعه تلفن‌های هوشمند جدید «پیکسل» که بر فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی در سخت‌افزار و نرم‌افزار مبتنی هستند، رونمایی کرد. این سه مدل گوشی «پیکسل ۹»، «پیکسل ۹ پرو» و «پیکسل ۹ پرو تاشو» نام دارند. مدل پایه پیکسل ۹ با صفحه نمایش ۶.۳ اینچی و قیمت پایه ۷۹۹ دلار به بازار عرضه شده است که ۱۰۰ دلار از نسخه قبلی گران‌تر است. به گفته سخنگوی گوگل، این مدل و همینطور مدل پیکسل ۹ پرو با صفحه نمایش ۶.۸ اینچی و دوربین باکیفیت‌تر در اواخر ماه اوت عرضه خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت گوگل روز سه‌شنبه ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) در رویداد سالانه خود از مجموعه تلفن‌های هوشمند جدید «پیکسل» که بر فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی در سخت‌افزار و نرم‌افزار مبتنی هستند، رونمایی کرد.
 
این سه مدل گوشی «پیکسل ۹»، «پیکسل ۹ پرو» و «پیکسل ۹ پرو تاشو» نام دارند. مدل پایه پیکسل ۹ با صفحه نمایش ۶.۳ اینچی و قیمت پایه ۷۹۹ دلار به بازار عرضه شده است که ۱۰۰ دلار از نسخه قبلی گران‌تر است.
 
به گفته سخنگوی گوگل، این مدل و همینطور مدل پیکسل ۹ پرو با صفحه نمایش ۶.۸ اینچی و دوربین باکیفیت‌تر در اواخر ماه اوت عرضه خواهند شد.
 
این در حالی است که مدل تاشوی این گوشی، با نام پیکسل ۹ پرو فولد در ماه سپتامبر به بازار خواهد آمد.
 
کاربران در این گوشی‌های هوشمند می‌توانند از ربات چت هوش مصنوعی «جمینای» حین استفاده از برنامه‌ها بهره بگیرند. آن‌ها همینطور قادر خواهند بود تصاویر را با استفاده از اطلاعات ذخیره‌شده در آن‌ها جستجو کنند.
 
ریک استرلو، معاون ارشد خدمات گوگل، با اشاره به این امکانات هوش مصنوعی در گوشی جدید گفت ما اکنون در «عصر جمینای» قرار داریم.
 
در تولید گوشی‌های جدید نمای بیرونی پیکسل‌ها بازطراحی شده، دوربین‌هایشان ارتقا یافته و همچنین تراشه جدید «تنسور جی۴» گوگل در ساخت آن‌ها به کار رفته است.
 
نسل تازه گوشی‌های پیکسل از روز سه‌شنبه برای پیش‌سفارش در دسترس قرار گرفتند.
 
عرضه گوشی‌های جدید گوگل در شرایطی است که اپل، شرکت رقیب گوگل، نیز قرار است نسخه تازه‌ای از آیفون را در ماه سپتامبر معرفی کند.
 
به‌روزرسانی‌های جدید آیفون عمدتا مبتنی بر یکپارچه‌سازی سیستم عامل این گوشی با چت‌ جی‌پی‌تی دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت خواهد بود.
 
بر اساس آمارها، گوگل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ کمتر از ۱ درصد از سهم گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی را در اختیار دارد.
 
این در حالی است که رقبای آن سامسونگ با سهم‌ ۱۸.۹ درصدی و اپل با سهم ۱۵.۸ درصدی در این بازار پیشتاز هستند. هرچند در ایالات متحده، سهم ۴.۵ درصدی گوگل آن را به چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌کند.
 
گوگل روز سه‌شنبه همچنین از نسخه جدید ساعت هوشمند خود «پیکسل واچ ۳» و هدفون‌های بی‌سیم «پیکسل بادز پرو ۲» نیز رونمایی کرد.
 
منبع: یورونیوز
نظرات بینندگان