arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

ظریف: پزشکیان تماس گرفت و گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشتیم / همان ‎پزشكیانی بود که با افتخار ‎برای ایران به او رای دادیم / هر جا که باشم از او و دولتش پشتیبانی خواهم کرد

محمدجواد ظریف در توییتی نوشت: دقایقی پیش ریاست محترم جمهوری بزرگوارانه تماس گرفتند و بسیار لطف فرمودند و‌ گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشتیم. همان ‎پزشكیانی بود که با افتخار ‎برای ایران به او رای دادیم و همان عزیز صادق، مردمی و شجاعی که هر جا که باشم از او و دولتش پشتیبانی خواهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدجواد ظریف در توییتی نوشت: دقایقی پیش ریاست محترم جمهوری بزرگوارانه تماس گرفتند و بسیار لطف فرمودند و‌ گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشتیم.

او ادامه داد: همان ‎پزشكیانی بود که با افتخار ‎برای ایران به او رای دادیم و همان عزیز صادق، مردمی و شجاعی که هر جا که باشم از او و دولتش پشتیبانی خواهم کرد.

روز بیست و سوم مرداد معاون راهبری رئیس‌جمهوری توضیحاتی پس از اعلام ترکیب نهایی وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان به مجلس  استعفا داد و نوشت: این اولین تجربه و پر از کاستی بود و بی‌گمان در آینده بهبود خواهد یافت. ولی در کنار مشکلات دیگر، برای بنده ادامه راه در دانشگاه را رقم زد. در پیشگاه مردم بزرگ ایران برای ناتوانی خود در پیگیری امور در دالان‌های سیاست داخلی پوزش می‌خواهم. 

ظریف یک روز بعد نیز در توضیحاتی درباره استعفایش نوشت: برخی مردودین از جانب مردم، با تفسیر عجیبی از قانون مصوب ۱۴۰۱، اشتغال بنده در مشاغل حساس را به بهانه‌ای برای فشار بر دولت چهاردهم تبدیل کرده‌بودند. بنده نیز برای جلوگیری از هرگونه شائبه یا بهانه برای کارشکنی در کار دولت دکتر پزشکیان عزیز، هفته گذشته طی نامه‌ای از معاونت راهبردی رئیس جمهور انصراف داده بودم.

نظرات بینندگان