arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۰ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

انگلیس: از ایران و متحدانش می‌خواهیم از انجام حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند، خودداری کنند / سران فرانسه، آلمان و انگلیس از کار خستگی ناپذیر میانجی‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه استقبال می‌کنند

دولت انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام‌کرد: ما از ایران و متحدانش می‌خواهیم از انجام حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند، خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: دولت انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام‌کرد: ما از ایران و متحدانش می‌خواهیم از انجام حملاتی که تنش‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند، خودداری کنند.

براساس گزارش الجزیره، انگلیس در ادامه بیانیه‌ی خود مدعی شد: ما با همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه کار می‌کنیم. ما از هیچ تلاشی برای کاهش تنش‌ها و یافتن راهی به سوی ثبات در غزه دریغ نخواهیم کرد.

بیانیه‌ی انگلیس می‌افزاید: سران فرانسه، آلمان و انگلیس از کار خستگی ناپذیر میانجی‌ها برای دستیابی به توافق آتش بس در غزه استقبال می‌کنند. جنگ باید اکنون پایان یابد و تمامی اسرای اسرائیلی باید آزاد شوند.

پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و ترور فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله در بیروت، محور مقاومت تاکید کرد به جنایات رژیم صهیونیستی که منطقه را ناآرام کرده است، پاسخ خواهد داد.

در همین راستا کشورهای غربی مخصوصا آمریکا که بیشترین حمایت را از رژیم تروریستی اسرائیل دارد، با ارسال پیام‌هایی از محور مقاومت خواستند که به اراضی اشغالی حمله نکنند. غربی‌ها به خوبی می‌دانند رژیمی که پس از ۱۰ ماه جنایت و قتل‌عام زنان و کودکان غزه نتوانسته است حماس را شکست دهد، توانایی مقابله با ایران و نیروهای حزب‌الله را ندارد.

نظرات بینندگان