arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۰ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۹ مرداد ۱۳۸۰:‍ آیت الله مشکینی از ضعف و پیری گفت؛ از من خواست ریاست خبرگان را بپذیرم؛ قبول نکردم

خاطرات هاشمی رفسنجانی: آيت‌الله [علی] مشكينى، [رییس مجلس خبرگان]، براى ديدار آمدند. اظهار خستگى و فرسودگى از ضعف پيرى كردند و اظهار نگرانى از انحرافات اخلاقى و فكرى، بعد از دوم خرداد و دامن زدن دوم‌خردادى‌ها به اين جريان دارند. از تأليفات خودشان هديه آورده بودند و از من خواسنتد كه رياست [مجلس] خبرگان را در جلسه آينده بپذيرم؛ قبول نكردم. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: اکبر هاشمی رفسنجانی با دو دوره ریاست جمهوری ایران، سابقه ریاست مجلس و ریاست مجمع تشخیص مصلحت و بسیاری مناصب مهم دیگر، از مهمترین شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران به شمار می‌رود.
 
«انتخاب» هر شب خاطرات روزنوشت هاشمی را منتشر می‌کند.
 
۹ مرداد ۱۳۸۰:‍ مديران بخش معاونت بين‌الملل صداوسيما، همراه با مسئولان نمايندگى آن در نُه كشور خارجى  آمدند. آقاى [محمد] هنردوست، [معاون ارتباطات و امور بین‌الملل رسانه ملی]، گزارش داد و من هم صحبت مفصلى دربارة عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات و اهميت اطلاع‌رسانى دقيق در اين زمان و جنگ روانى جدى دشمنان عليه انقلاب و وظيفه و امكانات صداوسيما، ايرادكردم.  
 
عصر، [آقاى عبدالقادر بن‌صالح]، ریيس مجلس الجزاير آمد. صحبت‌هاى مفصلى دربارة اوضاع الجزاير و توسعه همكارى‌ها و حمايت از انتفاضه مسجدالاقصى داشتم. هنوز مشكلات جريان اسلامى و نيز حركت اخير بربرها را دارند. معتقد است، فرانسه و سوسياليست‌هاى بين‌المللى، به مخالفت‌هاى مردمى در الجزاير دامن مى‌زنند. 
 
مصاحبه مفصلى با چند استاد علوم سياسى دانشگاه‌ها، دربارة سياست خارجى ايران، منجمله مسایل استراتژيك داشتم. آقاى دكتر [محمود] سريع‌ القلم، مصاحبه را اداره كرد. 
 
آيت‌الله [علی] مشكينى، [رییس مجلس خبرگان]، براى ديدار آمدند. اظهار خستگى و فرسودگى از ضعف پيرى كردند و اظهار نگرانى از انحرافات اخلاقى و فكرى، بعد از دوم خرداد و دامن زدن دوم‌خردادى‌ها به اين جريان دارند. از تأليفات خودشان هديه آورده بودند و از من خواسنتد كه رياست [مجلس] خبرگان را در جلسه آينده بپذيرم؛ قبول نكردم. 
 
اسرایيل، امروز با حمله به يكى از مراكز حماس، 10 نفر را شهيد و 15 نفر را زخمى‌كرده و حماس، اعضاى دولت و مجلس اسرایيل را مهدورالدم معرفى نموده است. شوراى امنيت سازمان ملل، تحريم‌ها عليه طالبان را تشديد كرده و برنامه‌اى براى جلوگيرى از ورود اسلحه از طريق پاكستان براى طالبان و مقابله با قاچاق مواد مخدر و نيز مبارزه با گروه [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر القاعده]، تنظيم كرده است. ورود اسلحه براى [احمدشاه مسعود در] جبهه متحد شمال را تحريم نكرده است. 
 
آمريكا، عراق را تهديدكرده‌كه اگر متعرض هواپيماهاى حاضر در فضاى عراق شود، مواجه با تنبيه نظامى خواهد شد. عراق هم گفته است، به سوى هواپيماهاى متجاوز، آتش خواهد گشود. امروز هم اعلام كرده، به يك هواپيماى جاسوسى، موشك زده است. 
 
اتحاديه اروپا، از تهديد تحريم عليه ايران و ليبى انتقادكرده و به آمريكا هشدار داده است. روسيه، يك موشك با بُرد هفت هزار مايل آزمايش‌كرده كه جوابى به برنامه جنگ ستارگان آمريكا است.
نظرات بینندگان