arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۸۰۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

ببینید/ شلیک مرگ‌بار پلیس آمریکا به یک زن سیاه‌پوست

فیلم دوربین بدنه که تیراندازی مرگ‌بار پلیس به سونیا میسی، یک زن سیاه‌پوست ۳۶ ساله، را نشان می‌دهد، از سوی پلیس آمریکا منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

میزان: فیلم دوربین بدنه که تیراندازی مرگ‌بار پلیس به سونیا میسی، یک زن سیاه‌پوست ۳۶ ساله، را نشان می‌دهد، از سوی پلیس آمریکا منتشر شد.

ویدیوی ۳۶ دقیقه‌ای منتشر شده از سوی پلیس ایالت ایلینوی شامل فیلم‌های دوربین بدنه هر یک از دو افسر پلیسی است که در این حادثه تیراندازی حضور داشته‌اند.

پس از تماس سونیا میسی، شهروند ۳۶ ساله سیاه‌پوست آمریکایی با پلیس اسپرینگفیلد ایالت ایلینیوی، افسران پلیس برای رسیدگی به یک مورد سرقت، به منزل وی رفتند.

فیلم منتشر شده نشان می‌دهد که شان گریسون، یکی از افسران پلیس، از میسی می‌خواهد تا شعله زیر یک قابلمه آب جوش را خاموش کند و آن را کنار بگذارد.

سپس افسر پلیس از فاصله نزدیک ۳ گلوله به سمت وی شلیک کرده و او را به قتل می‌رساند.

دقایقی پس از تیراندازی، گریسون با یکی دیگر از نیرو‌های پلیس صحبت می‌کند؛ او در این ویدیو می‌گوید: او آب جوش داشت و با آب جوش به سمت من آمد.

قتل میسی به دست پلیس سبب برگزاری اعتراض‌های جدی در اسپرینگفیلد شد؛ آن‌ها خواستار اجرای عدالت و پاسخگویی پلیس در ماجرای قتل میسی شدند.

آن‌ها ضمن اعتراض به قرار گرفتن افسران پلیس دخیل در حادثه در مرخصی با حقوق، خواستار انتشار فیلم‌های دوربین‌های بدنه افسران حاضر در حادثه شدند.

نظرات بینندگان